BibTex RIS Cite

No Violence Against Women" Themed Global Social Media Campaigns and Activism Samples in the Context of Social Responsibility

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 21 - 36, 20.02.2015

Abstract

The purpose of this project are obvious violence against women, debate about art and social media, Regardless of how developed the country is (depending on women’s socio-cultural environment level of education belief and religion, irrespective of exposure violence and lifestyle of women) result of different art and social media. In addition, abuse of the physical, psychological, verbal and sexual nature by examining the work done on the social aspects will be referred to studies that provide awareness. During the study of literature according to that objective has been structured with method descriptive-scanning. Furthermore, a large number of relevant social media examples were examined by sampling method.

In the study of violence against women, and all forms of violence and negative social impact on people, and this effect of expression in the artistic sense, awareness and perspective of society in the process of shaping positive responses were observed. And both non-governmental and social organizations have been supported by corporate companies. With the impact of social media which cannot be underestimated have provided basis for a certain segment and community. Impact on community awareness of art; with visual and perceptual structures efficiently and effectively transmit social messages and the message was "movement (acting)" state, in this study has attempted to present.

References

  • ARKONAÇ, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, Alfa, İstanbul.
  • AYDOĞAN, Filiz (2010), ‘‘İkinci Medya Çağı’nda Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet’, İkinci Medya Çağında İnternet, der. F.Aydoğan, A. Akyüz, İstanbul, Alfa Yayınları
  • BABACAN, Emin, Mehmet, HAŞLAK, İrfan, HİRA, İsmail (2013), Sosyal Medya ve Arap Baharı
  • BAKAN, İsmail, KEFE, İlker (2013), Kurumsal Açıdan Algı Ve Algı Yönetimi
  • BİNARK, Mutlu, ve diğerleri (2009), Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: “Görülüyorum Öyleyse Varım”, İstanbul, Kalkedon Yayınları.
  • ERASLAN, Uludağ, Reyhan, 2013, Sosyal Medya Her An Ve Her Yerde Görünür Olmak, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İletişim Tasarımı Bölümü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • ELİUZ, Ülkü (2011), Cinsel Kimlik Paniği: Kadın Olmak. Fusion, Information Fusion 4, ss.231-234.
  • Johansson, L.R.M., Xiong, N., (2003). Perception Management: An Emerging Concept for Information
  • LEPPERT, Richard. (Çev: TÜRKMEN, İsmail) (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü, İmgelerin Toplumsal İşlevi.
  • METİN, Abdullah (2011), Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi 2 (1): 74‐92
  • SANKIR, Hasan (2010), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Anlamlandırılış Biçiminin “Kadın Sanatçı Kimliği”nin Oluşum Sürecine Etkileri.
  • SIRAKAYA, Hümeyra, Amine, Ergenlerde Kimlik Bunalımı 2013-2014
  • SUBAŞI, Nüket, AKIN, Ayşe (2011), Kadına Yönelik Şiddet; Nedenleri ve Sonuçları
  • TAYANÇ, Dilek Akıcı (2010), Modernizm ve Postmodernizmin Kadın Kimliği Üzerindeki Etkisi
  • Postman, Neil (2004), Teknopoli, (çev. Mustafa E. Yılmaz), İstanbul, Gelenek Yayınları
  • http://www.cosmoturk.com/guzellik/avon-global-marka-elcisi-reese-witherspoon-yeni-kuresel-seferberlik-cabalarini-baslatiyor-aefbj.html
  • http://bigumigu.com/haber/avon-ve-refuge-den-kadina-iddete-karsi-interaktif-kamp
  • http://www.unwomen.org/en
  • http://www.onebillionrising.org/about/campaign/

Sosyal Sorumluluk Bağlamında, Dünyada “Kadına Yönelik Şiddete Hayır” Temalı Sosyal Medya Kampanyaları ve Aktivizm Örnekleri

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 21 - 36, 20.02.2015

Abstract

Kadına yönelik şiddetin, dünya üzerindeki göz ardı edilemez gerçekliğini ele almak ve sanatsal bağlamda sosyal medya kampanya örnekleri yoluyla tartışmak amacıyla hazırlanan bu projede dünya üzerinde, ülkelerin gelişmişlik düzeyi ne olursa olsun; kadının sosyo-kültürel çevresi, bireysel maddi bağımsızlığı, eğitim seviyesi, inancı ve yaşam tarzına bakılmaksızın maruz kaldığı şiddetin, farklı sanatsal sosyal medya çalışmaları yoluyla incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca şiddetin fiziksel, psikolojik, sözel ve cinsel türleri üzerinde yapılan çalışmaları irdeleyerek, sosyal açıdan farkındalık sağlayan çalışmalara atıfta bulunulacaktır. Çalışma sırasında söz konusu amaçlara uygun literatür ışığında betimsel-tarama yöntemiyle yapılandırılmıştır. Öte yandan konu ile ilgili çok sayıda sosyal medya çalışması seçkili örneklem yöntemi ile incelenmiştir. İncelenen çalışmalar, uygulama alanlarına ve bölgesel bakış açılarına göre yorumlanmıştır.

Araştırmada kadına yönelik şiddetin ve şiddetin her türünün dünya üzerindeki negatif toplumsal etkisi ve bu etkinin sanatsal anlamda dışavurumunun, toplum bilinçlenmesi ve bakış açısının şekillendirilmesi sürecindeki pozitif tepkileri gözlemlenmiştir. Ve çalışmaların, sosyal sorumluluk bilinciyle ele alınarak, gerek sivil toplum kuruluşları gerekse sosyal bilinçlenmeye duyarlı kurumsal şirketler tarafından desteklendiği görülmüştür. Sosyal medyanın küçümsenemez etkisi ile belirli bir kesim veya toplum için üretilmiş sosyal medya çalışmaları “evrensel” şiddet olgusuna karşı bilinçlenmeye ve tepkilerin özgürce dışa vurumuna zemin oluşturmuştur. Sanatın toplum bilinci üzerindeki etkisi; görsel ve algısal yapısıyla sosyal mesajları etkin ve etkili biçimde iletimi ve mesajın “hareket (acting)” hali, bu araştırmayla sunulmaya çalışılmıştır.

References

  • ARKONAÇ, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, Alfa, İstanbul.
  • AYDOĞAN, Filiz (2010), ‘‘İkinci Medya Çağı’nda Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet’, İkinci Medya Çağında İnternet, der. F.Aydoğan, A. Akyüz, İstanbul, Alfa Yayınları
  • BABACAN, Emin, Mehmet, HAŞLAK, İrfan, HİRA, İsmail (2013), Sosyal Medya ve Arap Baharı
  • BAKAN, İsmail, KEFE, İlker (2013), Kurumsal Açıdan Algı Ve Algı Yönetimi
  • BİNARK, Mutlu, ve diğerleri (2009), Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: “Görülüyorum Öyleyse Varım”, İstanbul, Kalkedon Yayınları.
  • ERASLAN, Uludağ, Reyhan, 2013, Sosyal Medya Her An Ve Her Yerde Görünür Olmak, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İletişim Tasarımı Bölümü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • ELİUZ, Ülkü (2011), Cinsel Kimlik Paniği: Kadın Olmak. Fusion, Information Fusion 4, ss.231-234.
  • Johansson, L.R.M., Xiong, N., (2003). Perception Management: An Emerging Concept for Information
  • LEPPERT, Richard. (Çev: TÜRKMEN, İsmail) (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü, İmgelerin Toplumsal İşlevi.
  • METİN, Abdullah (2011), Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi 2 (1): 74‐92
  • SANKIR, Hasan (2010), Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Anlamlandırılış Biçiminin “Kadın Sanatçı Kimliği”nin Oluşum Sürecine Etkileri.
  • SIRAKAYA, Hümeyra, Amine, Ergenlerde Kimlik Bunalımı 2013-2014
  • SUBAŞI, Nüket, AKIN, Ayşe (2011), Kadına Yönelik Şiddet; Nedenleri ve Sonuçları
  • TAYANÇ, Dilek Akıcı (2010), Modernizm ve Postmodernizmin Kadın Kimliği Üzerindeki Etkisi
  • Postman, Neil (2004), Teknopoli, (çev. Mustafa E. Yılmaz), İstanbul, Gelenek Yayınları
  • http://www.cosmoturk.com/guzellik/avon-global-marka-elcisi-reese-witherspoon-yeni-kuresel-seferberlik-cabalarini-baslatiyor-aefbj.html
  • http://bigumigu.com/haber/avon-ve-refuge-den-kadina-iddete-karsi-interaktif-kamp
  • http://www.unwomen.org/en
  • http://www.onebillionrising.org/about/campaign/
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Karatay This is me

Ayşe Karatay This is me

Publication Date February 20, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Karatay, A., & Karatay, A. (2015). Sosyal Sorumluluk Bağlamında, Dünyada “Kadına Yönelik Şiddete Hayır” Temalı Sosyal Medya Kampanyaları ve Aktivizm Örnekleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 21-36. https://doi.org/10.12780/uusbd.84581

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr