Bu
çalışma, öğretmen adaylarının “Sınıf Yönetimi” dersine yönelik tutumlarını belirlemek
için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 öğretim
yılında Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakültesi ve Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, sınıf
öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği, sosyal bilgiler
öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği, rehberlik ve psikolojik danışma
bölümlerinde öğrenim gören 813 öğrenci oluşturmuştur. Sınıf Yönetimi Dersi
Tutum Ölçeğinin geliştirilmesi aşamalı olarak; alanyazın tarama, kompozisyon
biçiminde yazılı olarak öğrenci görüşünün alınması, ölçekle ilgili madde havuzu
oluşturma, uzman görüşlerine başvurma, pilot çalışma yapma, yapı geçerliliği ve
güvenirliğinin tespiti çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör
analizinden elde edilen veriler doğrultusunda Sınıf Yönetimi Dersi Tutum
Ölçeğini meydana getiren 21 maddenin üç
boyutu oluşturduğu tespit edilmiştir. Sınıf Yönetimi Dersi Tutum Ölçeğinden elde
edilen üç boyut toplam varyansın % 61,8’ini açıklamaktadır. Ölçek “duyuşsal
yakınlık”,“duyuşsal farkındalık”ve“etki sağlama”olarak adlandırılan üç
faktörden oluşmaktadır. “Sınıf
Yönetimi Dersi Tutum Ölçeğinin” öğretmen adaylarının sınıf yönetimi dersine
yönelik sahip oldukları tutumları ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Table of Contents |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 2 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr