Türk Eğitim Sistemi içinde müfettişlik kurumunun uzun bir
geçmişi vardır. Osmanlı devletinden itibaren var olan bu kurum zaman içinde
farklı yapılanmalarla günümüze kadar gelmiştir. Eğitim denetmenlerinin adı
maarif müfettişi olarak değiştirilmiş ve bir süre sonra illerde bulunan Maarif
Müfettişleri Başkanlıkları kaldırılarak maarif müfettişleri eğitim uzmanı
statüsüne düşürülmüşlerdir. Bu çalışmanın amacı, maarif müfettişlerinin konuya ilişkin
görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla on maarif müfettişi ile görüşme
yapılmıştır. Müfettişlerin konuya yönelik görüşleri betimsel ve içerik analizi
ile analiz edilmiş ve bulgular sunulmuştur. Müfettişlerin çarpıcı görüşleri
doğrudan alıntılarla aynen aktarılmıştır. Konuya ilişkin bir alan yazın
taraması yapılarak sonuçlar bunlarla karşılaştırılmıştır. Maarif
müfettişlerinin, yapılan değişikliklere ilişkin görüşleri olumsuzdur. Maarif
müfettişleri, böyle bir değişimin çeşitli sıkıntıları beraberinde getireceğini
dile getirmektedirler. Müfettişlerin görüşlerine göre, denetim görevinin okul
yöneticilerine bırakılması beraberinde yanlılığı getirecektir. Soruşturmaların
yürütülmesinde objektiflik bozulacaktır. Böyle bir uygulama okul
yöneticilerinin iş yükünü de artıracaktır. Diğer yandan aday öğretmenlere
yapılacak rehberlik görevinin aksamasına yol açacaktır. Bu sonuçlara dayalı
olarak, eğitimde yapılacak değişikliklerin bilimsel verilere dayalı yapılması
önerilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr