Araştırma, öğretmenlerin örgütsel sessizlik
düzeylerini ve örgütsel sessizlik düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, branş,
mesleki kıdem, okuldaki öğretmen sayısı ve okulda çalışma süresine göre anlamlı
bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama
modelindeki araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Diyarbakır İli merkez
Bağlar, Kayapınar, Sur ve Yenişehir ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan 281
öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri “Örgütsel
Sessizlik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek boyutlu
varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonuçlarına
göre anlamlı farklılığın kaynağının belirlenmesinde ise Scheffe Testi uygulanmıştır.
Grup ortalamaları arasındaki farkın test
edilmesinde α= ,05 anlamlılık
düzeyi esas
alınmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre öğretmenlerin örgütsel sessizlikleri “orta” düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel sessizliğin
“kabullenici” ve “savunmacı” sessizlik alt boyutlarına “az”; “korumacı” sessizlik alt boyutuna ise “çok”
düzeyinde katıldıkları saptanmıştır. Öğretmenlerinin örgütsel sessizlik ve
örgütsel sessizliğin kabullenici, savunmacı ve korumacı alt boyutlarındaki
sessizlik düzeyleri cinsiyet, branş, mesleki kıdem, okuldaki öğretmen sayısı
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Buna karşın okulda
çalışma süresi değişkeni açısından “kabullenici” ve “korumacı” sessizlik alt
boyutlarında anlamlı farklılık göstermezken “savunmacı” sessizlik alt boyutunda
anlamlı bir farklılık göstermiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr