Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı, 345 - 361, 31.12.2017

Abstract

References

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin Kent Halkının Belediyelerin Serbest Zaman Eğitimi ile Rekreasyon Etkinliklerinin Sunumuna ve Yaşam Kalitesine Etkisine İlişkin Görüşleri. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Berberoğlu, B. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme İle Bilgi ve İletişim Teknolojileri Açısında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki Konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. V(II). 113-117. Celep, C. (2003). Halk Eğitimi. Anı Yayıncılık Kıran, İ., (2008 ) . Yaşam Boyu Eğitimin Sağlanmasında Halk Eğitimi Merkezlerinin Değerlendirilmesi: Yüreğir Halk Eğitimi Merkezi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Öktem , R . (2005). Araştırma Modeli. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eytep Yüksek Lisans Programı Araştırma Yöntemleri Dersi Ödevi. Öner, A., (2014). Hayat Boyu Eğitimin Sağlanmasında Halk Eğitimi Merkezlerinin Değerlendirilmesi: Yenişehir Halk Eğitimi Merkezi Örneği. T.C. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Tanrıöğen, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(Ed.) Anı Yayıncılık. Tezcan, F., (2012 ). Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri (Muğla İli Merkez İlçe Halk Eğitimi Merkezi Kursları Örneği). T. C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. TÜİK. (2014). Yaygın Eğitim İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu. Yıldırım, M . (2009). Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Yaygın Eğitim ve Halk Eğitimi Merkezleri. Gazi Kitapevi.

Halk Eğitimi Merkezlerinin Kursiyer Görüşlerine Göre Durum Değerlendirilmesi: Amasra Örneği

Year 2017, Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı, 345 - 361, 31.12.2017

Abstract

Bu
çalışmanın amacı Halk Eğitimi Merkezi kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim ve mesleki durumu vb.)
ile olan ilişkisinin belirlenmesidir. Bu çalışmada tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Amasra Halk Eğitimi Merkezi’nde eğitim gören 2202 kursiyer arasından tesadüfi
yöntem ile seçilen 150 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı
tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve anketle elde edilmiştir. Elde
edilen verilerin analizinde puan ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi ve
Anova (Varyans Analizi) kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 21.0
programı ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre
eğitim, meslek ve gelir durumu değişkeninin
kursiyerlerin
Halk Eğitimi Merkezi’nin
fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci, yaşam boyu öğrenme boyutları üzerinde
anlamlı bir farklılık olduğu görülürken,
cinsiyet değişkeninin sadece fiziksel durum
boyutunda anlamlı bir faklılık olduğu, yaş ve medeni duruma göre,
Halk Eğitim Merkezi’nin fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci,
yaşam boyu öğrenme boyutları üzerinde anlamlı bir farklılık olmadığı
görülmektedir.

References

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin Kent Halkının Belediyelerin Serbest Zaman Eğitimi ile Rekreasyon Etkinliklerinin Sunumuna ve Yaşam Kalitesine Etkisine İlişkin Görüşleri. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Berberoğlu, B. (2010). Yaşam Boyu Öğrenme İle Bilgi ve İletişim Teknolojileri Açısında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki Konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. V(II). 113-117. Celep, C. (2003). Halk Eğitimi. Anı Yayıncılık Kıran, İ., (2008 ) . Yaşam Boyu Eğitimin Sağlanmasında Halk Eğitimi Merkezlerinin Değerlendirilmesi: Yüreğir Halk Eğitimi Merkezi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Öktem , R . (2005). Araştırma Modeli. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eytep Yüksek Lisans Programı Araştırma Yöntemleri Dersi Ödevi. Öner, A., (2014). Hayat Boyu Eğitimin Sağlanmasında Halk Eğitimi Merkezlerinin Değerlendirilmesi: Yenişehir Halk Eğitimi Merkezi Örneği. T.C. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Tanrıöğen, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(Ed.) Anı Yayıncılık. Tezcan, F., (2012 ). Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri (Muğla İli Merkez İlçe Halk Eğitimi Merkezi Kursları Örneği). T. C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. TÜİK. (2014). Yaygın Eğitim İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu. Yıldırım, M . (2009). Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Yaygın Eğitim ve Halk Eğitimi Merkezleri. Gazi Kitapevi.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mehmet Özengi

Gülsün Şahan

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı

Cite

APA Özengi, M., & Şahan, G. (2017). Halk Eğitimi Merkezlerinin Kursiyer Görüşlerine Göre Durum Değerlendirilmesi: Amasra Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(-ERTE Özel Sayısı), 345-361. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.373871

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr