Research Article
BibTex RIS Cite

Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme ve sınıf yönetimi anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Year 2024, Volume: 17 Issue: 2, 80 - 99, 31.12.2024

Abstract

Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri ve sınıf yönetim anlayışları arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2023-2024 yılında Uşak il merkezinde üç, dört ve beş yaş grubu öğretmenlerinden evrenin tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Çalışmanın örneklemini katılan 187 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Semerci (2016) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Eğilimi (EDE) Ölçeği ve Yüksel (2012) tarafından geliştirilen Sınıf Yönetimi Öğretmen Anketi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 27.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sınıf yönetimi anlayışları ve eleştirel düşünme eğilimleri istatistiksel olarak iki değişken arasında anlamlı ve pozitif yönde yüksek bir ilişki bulunmuştur. Sınıf yönetimi anlayışlarının; iletişim ve motivasyon alt boyutlarında mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur.

References

  • Akçil, E. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin duygusal zekaları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Akın, A. U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Akkoç Dede, I. B. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi üzerine karma tür bir araştırma:İstanbul ili küçükçekmece ilçesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Arslan, A. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretme-öğrenmeye yönelik pedagojik inançlarının öz-yeterlilik inançları ve eleştirel düşünme becerileri açısından incelenmesi:Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi.
Year 2024, Volume: 17 Issue: 2, 80 - 99, 31.12.2024

Abstract

References

  • Akçil, E. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin duygusal zekaları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Akın, A. U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Akkoç Dede, I. B. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi üzerine karma tür bir araştırma:İstanbul ili küçükçekmece ilçesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Arslan, A. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretme-öğrenmeye yönelik pedagojik inançlarının öz-yeterlilik inançları ve eleştirel düşünme becerileri açısından incelenmesi:Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Articles
Authors

Hakan Gülveren 0000-0003-4513-9412

Ayşe Çiftçi

Publication Date December 31, 2024
Submission Date August 21, 2024
Acceptance Date October 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Gülveren, H., & Çiftçi, A. (2024). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme ve sınıf yönetimi anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 80-99.

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr