Since Alpha generation was born in a digital age, simulations, super-reality dimensions, humanoid robots, wearable technological devices, holograms, drone applications and 3D printers are some of the ordinary events in their worlds. The extraordinary thing is that they can touch the soil and acquire the knowledge that can blend the ecological cycle with technology. Questions were asked to the 5th grade students who preferred agriculture workshops or farm schools, who learned by having fun, by questioning, researching and wondering, so that they could develop their creative aspects and live more integrated and respectful with nature. These questions are about agriculture and education. The data obtained using the SPSS program will be interpreted by the children who attend the agricultural workshops and farm schools actively operating in İzmir. Based on these findings, it can be concluded that educational practices that combine mathematics, science and technology in İzmir have a positive effect on the lessons they take at their schools, as Alpha Generation learns about agriculture and nature. In addition, the Agricultural Workshop will be able to support the creative powers of children. Another finding is that it can be shown that different segmentations may emerge in the Agro tourism market with Agricultural trainings.
Agro Tourism Circular Agriculture (Another Agriculture is Possible) Farm Schools Agro Education İzmir Alpha Generation.
Alfa Kuşağı dijital bir çağda doğduğundan beri simülasyonlar, süper gerçeklik boyutları, insansı robotlar, giyilebilir teknolojik cihazlar, hologramlar, drone uygulamaları ve 3D yazıcılar onların dünyalarındaki sıradan olaylardan bazılarıdır. Olağanüstü olan ise toprağa dokunabilmeleri ve ekolojik döngüyü teknoloji ile harmanlayabilecek bilgiyi edinebilmeleridir. Eğlenerek, sorgulayarak, araştırarak ve merak ederek öğrenen tarım atölyelerini veya çiftlik okullarını tercih eden 5. sınıf öğrencilerine yaratıcı yönlerini geliştirebilmeleri, doğayla daha bütünleşik ve saygılı yaşayabilmeleri için sorular sorulmuştur. Bu sorular tarım ve eğitim ile ilgilidir. SPSS programı kullanılarak elde edilen veriler İzmir'de aktif olarak faaliyet gösteren tarım atölyelerine ve çiftlik okullarına devam eden çocuklar tarafından yorumlanacaktır. Bu bulgulara dayanarak, İzmir'de matematik, fen ve teknolojiyi birleştiren eğitim uygulamaları ile Alfa Kuşağının tarım ve doğayı öğrenmesiyle okullarında gördükleri derslere olumlu etkisi olduğuna ulaşılabilecektir. Bununla birlikte Tarım Atölyesinin çocukların yaratıcı güçlerini de destekleyebilecektir. Bir başka bulgu ise Tarım eğitimleri ile Agro turizm pazarında farklı segmentasyonların ortaya çıkabileceği gösterilebilir.
Agro Turizm Başka Bir Tarım Mümkün Tarım Okulları Tarım Atölyesi İzmir Alfa Kuşağı.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |