Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF ALPHA GENERATION PREFERENCES STUDYING IN FARM SCHOOL OR AGRICULTURAL WORKSHOP IN IZMIR: DATA ANALYSIS WITH CHILDREN

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 26 - 43, 22.06.2023

Öz

Since Alpha generation was born in a digital age, simulations, super-reality dimensions, humanoid robots, wearable technological devices, holograms, drone applications and 3D printers are some of the ordinary events in their worlds. The extraordinary thing is that they can touch the soil and acquire the knowledge that can blend the ecological cycle with technology. Questions were asked to the 5th grade students who preferred agriculture workshops or farm schools, who learned by having fun, by questioning, researching and wondering, so that they could develop their creative aspects and live more integrated and respectful with nature. These questions are about agriculture and education. The data obtained using the SPSS program will be interpreted by the children who attend the agricultural workshops and farm schools actively operating in İzmir. Based on these findings, it can be concluded that educational practices that combine mathematics, science and technology in İzmir have a positive effect on the lessons they take at their schools, as Alpha Generation learns about agriculture and nature. In addition, the Agricultural Workshop will be able to support the creative powers of children. Another finding is that it can be shown that different segmentations may emerge in the Agro tourism market with Agricultural trainings.

Kaynakça

  • Apaydın, Ç. and Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers views on alpha generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-140.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bal, H (1991). J. Dewey’in eğitim felsefesi. İstanbul: Aydınlar Matbaası.
  • Ballantyne, R. and Packer, J. (2009). Introducing a fifth pedagogy: Experience-based strategies for facilitating learning in natural environments. Environmental Education Research, 15(2), 243–262.
  • Bazzaz, F.A. and Sombroek, W.G. (1996). Global climate change and agricultural production: Direct and ındirect effects of changing hydrological, pedological and plant physiological processes. Food and Agriculture Organization of the United Nations.
  • Bennett, S., Maton, K. and Kervin, L. (2008). The ‘Digital Natives’ debate: A critical review of the evidence. British Journal of Educational Technology, 39(5), 775–786.
  • Brown, J. S. (2000). Growing up digital: How the web changes work, Education and the Ways People Learn. Change, 32(2), 10–20.
  • Çetiner, S. (2012), Sessiz bahar ne diyor(du)?. Tarlasera, 18-21.
  • Erlat, E. (2010). İklim sistemi ve iklim değişmeleri. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Gönlügür, E. and Kurtgözü, A. E. (Ed.). (2020). Çizgisel gelişme anlayışına angaje olmayan, tüketim odaklı bir ilerlemenin nihai amaç olarak görülmediği bir tasarım uğraşı mümkün müdür. İzmir: İzmir Akdeniz Akademisi.
  • IPBES, (2019). The IPBES Global Assessment Report on biodiversity and ecosystem services. Bonn: IPBES Secretariat.
  • IPCC (2022). IPCC 6 değerlendirme raporunun ikinci kısmı neleri kapsayacak. Retrieved from: https://www.iklimhaber.org/ipcc-6-degerlendirme-raporunun-ikinci-kismi-neleri-kapsayacak/
  • Kara, K. Ö. and Yereli, A. B. (2022). İklim değişikliğinin yönetimi ve tarım sektörü. Afet ve Risk Dergisi, 5(1), 361-379.
  • Keleş, Ö., Uzun, N. and Varnacı Uzun. F. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitim projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 384-401.
  • Kıyıcı, F., Yiğit, E and Darçın, E . (2014). Doğa eğitimi ile öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerindeki değişimin ve görüşlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-27.
  • Kocabaş, A. (2008). Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri, Dewey, Mustafa Necati ve İsmail Hakkı Tonguç. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 2(3), 203-212.
  • Kurtuluş, Y. (2001). Köy enstitülerinde sanat eğitimi ve Tonguç. Ankara: Güldikeni Yayınları.
  • Lai, K.C. (1999). Freedom to learn: A study of the experiences of secondary school teachers and students in a geography field trip. International Research in Geographical and Environmental Education, 8(3), 239–255.
  • McCrindle, M. and Fell, A. F. (2020). Understanding generation alpha. Retrieved from: https://mccrindle.com.au/insights/blog/gen-alpha-defined/
  • McCrindle, M. and Wolfinger, E. (2010). Generations defined. Ethos, 18(1), 8- 13.
  • Ozaner, F. S. (2004). Türkiye’de okul dışı çevre eğitimi ne durumda ve neler yapılmalı? [Tam metin bildiri]. V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi içinde (ss. 67-98). İzmir: Biyologlar Derneği.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (version 12). Australia: Allen & Unwin.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On The Horizon, 9(5), 1–6.
  • Ramadlani, A. K. and Wibisono, M. (2017). Visual literacy and character education for alpha generation. Retrieved from: http://sastra.um.ac.id/wp-content/uploads/2017/11/01-07-Abdul-Khaliq-Ramadlani-Marko-Wibisono_LAYOUTED.pdf
  • Schawbel, D. (2014). Predictions for generation alpha. Retrieved from: www.danschawbel.com
  • Smeds, P., Jeronen, E. and Kurppa, S. (2015). Farm education and the effect of a farm visit on children’s conception of agriculture. European Journal of Educational Research, 4(1), 1-13.
  • Tapscott, D. (2009). Grown up digital: How the net generation is changing your world. United States: Tonguç, E. (2007). Atatürk ve köy enstitüleri. Yeniden İmece Dergisi, 14(2). 30-41.
  • Tootell, H., Freeman, M. and Freeman, A. (2014, January). Generation alpha at the intersection of technology, play and motivation [Full text paper]. 47th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) in (p. 82-90). Waikoloa, ABD: The Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc.
  • TUIK (2021). https://www.nufusu.com/turkiye-nufusu-yas-gruplari
  • Yenal, Z. (2022). Tarımı nasıl onarabiliriz. Retrieved from: https://www.perspektif.online/tarimi-nasil-onarabiliriz/

İzmir'de Tarım Okulu veya Tarım Atölyesinde Eğitim Alan Alfa Kuşağının Tercihlerinin Değerlendirilmesi: Çocuklarla Veri Analizi

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 26 - 43, 22.06.2023

Öz

Alfa Kuşağı dijital bir çağda doğduğundan beri simülasyonlar, süper gerçeklik boyutları, insansı robotlar, giyilebilir teknolojik cihazlar, hologramlar, drone uygulamaları ve 3D yazıcılar onların dünyalarındaki sıradan olaylardan bazılarıdır. Olağanüstü olan ise toprağa dokunabilmeleri ve ekolojik döngüyü teknoloji ile harmanlayabilecek bilgiyi edinebilmeleridir. Eğlenerek, sorgulayarak, araştırarak ve merak ederek öğrenen tarım atölyelerini veya çiftlik okullarını tercih eden 5. sınıf öğrencilerine yaratıcı yönlerini geliştirebilmeleri, doğayla daha bütünleşik ve saygılı yaşayabilmeleri için sorular sorulmuştur. Bu sorular tarım ve eğitim ile ilgilidir. SPSS programı kullanılarak elde edilen veriler İzmir'de aktif olarak faaliyet gösteren tarım atölyelerine ve çiftlik okullarına devam eden çocuklar tarafından yorumlanacaktır. Bu bulgulara dayanarak, İzmir'de matematik, fen ve teknolojiyi birleştiren eğitim uygulamaları ile Alfa Kuşağının tarım ve doğayı öğrenmesiyle okullarında gördükleri derslere olumlu etkisi olduğuna ulaşılabilecektir. Bununla birlikte Tarım Atölyesinin çocukların yaratıcı güçlerini de destekleyebilecektir. Bir başka bulgu ise Tarım eğitimleri ile Agro turizm pazarında farklı segmentasyonların ortaya çıkabileceği gösterilebilir.

Kaynakça

  • Apaydın, Ç. and Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers views on alpha generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-140.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre için eğitim çocuk doğa etkileşimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bal, H (1991). J. Dewey’in eğitim felsefesi. İstanbul: Aydınlar Matbaası.
  • Ballantyne, R. and Packer, J. (2009). Introducing a fifth pedagogy: Experience-based strategies for facilitating learning in natural environments. Environmental Education Research, 15(2), 243–262.
  • Bazzaz, F.A. and Sombroek, W.G. (1996). Global climate change and agricultural production: Direct and ındirect effects of changing hydrological, pedological and plant physiological processes. Food and Agriculture Organization of the United Nations.
  • Bennett, S., Maton, K. and Kervin, L. (2008). The ‘Digital Natives’ debate: A critical review of the evidence. British Journal of Educational Technology, 39(5), 775–786.
  • Brown, J. S. (2000). Growing up digital: How the web changes work, Education and the Ways People Learn. Change, 32(2), 10–20.
  • Çetiner, S. (2012), Sessiz bahar ne diyor(du)?. Tarlasera, 18-21.
  • Erlat, E. (2010). İklim sistemi ve iklim değişmeleri. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Gönlügür, E. and Kurtgözü, A. E. (Ed.). (2020). Çizgisel gelişme anlayışına angaje olmayan, tüketim odaklı bir ilerlemenin nihai amaç olarak görülmediği bir tasarım uğraşı mümkün müdür. İzmir: İzmir Akdeniz Akademisi.
  • IPBES, (2019). The IPBES Global Assessment Report on biodiversity and ecosystem services. Bonn: IPBES Secretariat.
  • IPCC (2022). IPCC 6 değerlendirme raporunun ikinci kısmı neleri kapsayacak. Retrieved from: https://www.iklimhaber.org/ipcc-6-degerlendirme-raporunun-ikinci-kismi-neleri-kapsayacak/
  • Kara, K. Ö. and Yereli, A. B. (2022). İklim değişikliğinin yönetimi ve tarım sektörü. Afet ve Risk Dergisi, 5(1), 361-379.
  • Keleş, Ö., Uzun, N. and Varnacı Uzun. F. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitim projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 384-401.
  • Kıyıcı, F., Yiğit, E and Darçın, E . (2014). Doğa eğitimi ile öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerindeki değişimin ve görüşlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-27.
  • Kocabaş, A. (2008). Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri, Dewey, Mustafa Necati ve İsmail Hakkı Tonguç. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 2(3), 203-212.
  • Kurtuluş, Y. (2001). Köy enstitülerinde sanat eğitimi ve Tonguç. Ankara: Güldikeni Yayınları.
  • Lai, K.C. (1999). Freedom to learn: A study of the experiences of secondary school teachers and students in a geography field trip. International Research in Geographical and Environmental Education, 8(3), 239–255.
  • McCrindle, M. and Fell, A. F. (2020). Understanding generation alpha. Retrieved from: https://mccrindle.com.au/insights/blog/gen-alpha-defined/
  • McCrindle, M. and Wolfinger, E. (2010). Generations defined. Ethos, 18(1), 8- 13.
  • Ozaner, F. S. (2004). Türkiye’de okul dışı çevre eğitimi ne durumda ve neler yapılmalı? [Tam metin bildiri]. V. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi içinde (ss. 67-98). İzmir: Biyologlar Derneği.
  • Pallant, J. (2005). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (version 12). Australia: Allen & Unwin.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On The Horizon, 9(5), 1–6.
  • Ramadlani, A. K. and Wibisono, M. (2017). Visual literacy and character education for alpha generation. Retrieved from: http://sastra.um.ac.id/wp-content/uploads/2017/11/01-07-Abdul-Khaliq-Ramadlani-Marko-Wibisono_LAYOUTED.pdf
  • Schawbel, D. (2014). Predictions for generation alpha. Retrieved from: www.danschawbel.com
  • Smeds, P., Jeronen, E. and Kurppa, S. (2015). Farm education and the effect of a farm visit on children’s conception of agriculture. European Journal of Educational Research, 4(1), 1-13.
  • Tapscott, D. (2009). Grown up digital: How the net generation is changing your world. United States: Tonguç, E. (2007). Atatürk ve köy enstitüleri. Yeniden İmece Dergisi, 14(2). 30-41.
  • Tootell, H., Freeman, M. and Freeman, A. (2014, January). Generation alpha at the intersection of technology, play and motivation [Full text paper]. 47th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) in (p. 82-90). Waikoloa, ABD: The Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc.
  • TUIK (2021). https://www.nufusu.com/turkiye-nufusu-yas-gruplari
  • Yenal, Z. (2022). Tarımı nasıl onarabiliriz. Retrieved from: https://www.perspektif.online/tarimi-nasil-onarabiliriz/
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Pınar Eldem Çulhaoğlu

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eldem Çulhaoğlu, P. (2023). AN EVALUATION OF ALPHA GENERATION PREFERENCES STUDYING IN FARM SCHOOL OR AGRICULTURAL WORKSHOP IN IZMIR: DATA ANALYSIS WITH CHILDREN. Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 26-43.