Review
BibTex RIS Cite

PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP MODEL IN THE HEALTH SECTOR IN TURKEY

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 109 - 121, 26.04.2018

Abstract

Healthcare is a public service. In Turkey,
these services can be submitted by the government and also  with the privatizations emerging as the
continuation of liberalization policies in the form of public private
partnership. In this context, goods and services previously offered only by the
public sector can be given through privatization and various methods in private
or public private sector cooperation.

 





In this study, the public private
partnership model in Turkey, the integrated health campuses built with this
model and the legislative dimension of this project will be underlined. In this
study, the advantages and disadvantages of this model were tried to be
determined through interviews, various problems that might arise during the
application and suggestions for solution were given.

References

  • Balyemez, A. S. (2017). Türkiye’de Neoliberal Dönüşüm Kapsamında Yapılan Düzenlemeler Çerçevesinde Kamu İdareleri ve Özel Sektör İşletmelerinin Bağımsız Dış Denetimi, LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi (VIII-I): 92-132
  • Benli, F., Topuz, G., & Ceviz, E. (2014). Kamu Özel Ortaklığı İle Yapılan Entegre Sağlık Kampüsü Projelerinin Mali Analizi Ve Riske Maruz Değer (Var) Metodolojisi Altında Kur Riski Ölçümlemesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (28), 209-226.
  • Bing, L., Akintoye, A., Edwards, P. J., & Hardcastle, C. (2005). The allocation of risk in PPP/PFI construction projects in the UK. International Journal of Project Management, 23(1), 25-35.
  • Bülbül, D. (2017). Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği Uygulamasının Mali Saydamlık Açısından Değerlendirilmesi. The Journal of International Scientific Researches, 2(7), 93-108.
  • Chen, J. X., & Fang, J. (2011). On the public private partnership financing strategies of urban rail transit. Çevrimiçi, http://www.kalkinma.gov.tr/KamuOzelIsbirligiYayinlar/2_Password_Removed.pdf, [Erişim tarihi: 16.09.2017].
  • Çevrimiçi, https://ppp.worldbank.org/public-private-partnership/overview/ppp-objectives, [Erişim tarihi: 12.11.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.5.3359&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=&Tur=1&Tertip=5&No=3359, [Erişim tarihi: 30.11.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.ttb.org.tr/kollar/_sehirhastaneleri/haber_goster.php?Guid=66843552-efd2-11e7-ab2b-2dd192695673, [Erişim tarihi: 20.02.2018]. Çevrimiçi, https://www.oecd.org/governance/budgeting/PPP-Recommendation.pdf, [Erişim tarihi: 12.03.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.saglikyatirimlari.gov.tr/TabId/347/PID/1034/CategoryID/15/Default.aspx, [Erişim tarihi: 25.03.2018].
  • Flinders, M. (2006). Public/private: the boundaries of the state. The state: Theories and issues, 223-247.
  • Grimsey, D., & Lewis, M. (2007). Public private partnerships: The worldwide revolution in infrastructure provision and project finance. Edward Elgar Publishing.
  • Karasu, K. (2011). Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu-Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(03), 217-262.
  • Kerman, U., Altan, Y., Aktel, M., & Eke, Ö. G. E. (2012). Sağlık Hizmetlerinde Kamu Özel Ortaklığı Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3).
  • Öge, H., & Baş, T. (2016). Public–Private Partnership Healthcare Projects in Turkey. The Journal of Business Science, 4(2), 105-119.
  • Özeke, H. B. (2016), "The Build-Lease-Transfer Model: First Health Campuses, What's Next?" (Yap-Kirala-Devret Modeli: Önce Sağlık Kampüsleri, Sonra?)"The Build - Lease-Transfer Model”,http://www.herguner.av.tr/newsletters/winter-2016.
  • Sönmez, M. (2016). Kamu-Özel İşbirliği Projelerinde Büyüyen Sorunlar, Mimarlık Dergisi, Kasım-Aralık Sayısı.
  • Teker, D. (2008). Sağlık Sektöründe Proje Finansman Modelleri: Türkiye İçin Bir Model Önerisi ve Bir Hastane Projesinin Fizibilite Analizi”.

TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 109 - 121, 26.04.2018

Abstract

Sağlık hizmeti bir kamu hizmetidir.
Türkiye’de bu hizmet, yalnızca devlet eliyle verilebileceği gibi liberalleşme
politikalarının devamı niteliğinde ortaya çıkan özelleşmelerle kamu-özel
ortaklığı şeklinde de verilmeye başlanmıştır. 
Bu bağlamda,  daha önce yalnızca
kamu sektörünün sunduğu mal ve hizmetler, özelleştirme ve çeşitli yöntemlerle
özel sektör veya kamu özel sektör işbirliğiyle de verilebilmektedir.

 





Bu çalışmada Türkiye’de Kamu Özel Ortaklığı
modelinin, bu model ile yapılan entegre sağlık kampüslerinin ve bu projenin
özellikle mevzuat boyutunun altı çizilecektir. 
Bu çalışmada mülakat yoluyla bu modelin avantajları ve dezavantajları
belirlenmeye çalışılmış, uygulama sırasında ortaya çıkabilecek çeşitli
problemler ve çözüm önerilerine yer verilmiştir.

References

  • Balyemez, A. S. (2017). Türkiye’de Neoliberal Dönüşüm Kapsamında Yapılan Düzenlemeler Çerçevesinde Kamu İdareleri ve Özel Sektör İşletmelerinin Bağımsız Dış Denetimi, LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi (VIII-I): 92-132
  • Benli, F., Topuz, G., & Ceviz, E. (2014). Kamu Özel Ortaklığı İle Yapılan Entegre Sağlık Kampüsü Projelerinin Mali Analizi Ve Riske Maruz Değer (Var) Metodolojisi Altında Kur Riski Ölçümlemesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (28), 209-226.
  • Bing, L., Akintoye, A., Edwards, P. J., & Hardcastle, C. (2005). The allocation of risk in PPP/PFI construction projects in the UK. International Journal of Project Management, 23(1), 25-35.
  • Bülbül, D. (2017). Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği Uygulamasının Mali Saydamlık Açısından Değerlendirilmesi. The Journal of International Scientific Researches, 2(7), 93-108.
  • Chen, J. X., & Fang, J. (2011). On the public private partnership financing strategies of urban rail transit. Çevrimiçi, http://www.kalkinma.gov.tr/KamuOzelIsbirligiYayinlar/2_Password_Removed.pdf, [Erişim tarihi: 16.09.2017].
  • Çevrimiçi, https://ppp.worldbank.org/public-private-partnership/overview/ppp-objectives, [Erişim tarihi: 12.11.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.5.3359&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=&Tur=1&Tertip=5&No=3359, [Erişim tarihi: 30.11.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.ttb.org.tr/kollar/_sehirhastaneleri/haber_goster.php?Guid=66843552-efd2-11e7-ab2b-2dd192695673, [Erişim tarihi: 20.02.2018]. Çevrimiçi, https://www.oecd.org/governance/budgeting/PPP-Recommendation.pdf, [Erişim tarihi: 12.03.2017].
  • Çevrimiçi, http://www.saglikyatirimlari.gov.tr/TabId/347/PID/1034/CategoryID/15/Default.aspx, [Erişim tarihi: 25.03.2018].
  • Flinders, M. (2006). Public/private: the boundaries of the state. The state: Theories and issues, 223-247.
  • Grimsey, D., & Lewis, M. (2007). Public private partnerships: The worldwide revolution in infrastructure provision and project finance. Edward Elgar Publishing.
  • Karasu, K. (2011). Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu-Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(03), 217-262.
  • Kerman, U., Altan, Y., Aktel, M., & Eke, Ö. G. E. (2012). Sağlık Hizmetlerinde Kamu Özel Ortaklığı Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3).
  • Öge, H., & Baş, T. (2016). Public–Private Partnership Healthcare Projects in Turkey. The Journal of Business Science, 4(2), 105-119.
  • Özeke, H. B. (2016), "The Build-Lease-Transfer Model: First Health Campuses, What's Next?" (Yap-Kirala-Devret Modeli: Önce Sağlık Kampüsleri, Sonra?)"The Build - Lease-Transfer Model”,http://www.herguner.av.tr/newsletters/winter-2016.
  • Sönmez, M. (2016). Kamu-Özel İşbirliği Projelerinde Büyüyen Sorunlar, Mimarlık Dergisi, Kasım-Aralık Sayısı.
  • Teker, D. (2008). Sağlık Sektöründe Proje Finansman Modelleri: Türkiye İçin Bir Model Önerisi ve Bir Hastane Projesinin Fizibilite Analizi”.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ersin Ayhan

Ergün Önder This is me

Publication Date April 26, 2018
Acceptance Date April 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Ayhan, E., & Önder, E. (2018). TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 4(1), 109-121.
AMA Ayhan E, Önder E. TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ. USAYSAD. April 2018;4(1):109-121.
Chicago Ayhan, Ersin, and Ergün Önder. “TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi 4, no. 1 (April 2018): 109-21.
EndNote Ayhan E, Önder E (April 1, 2018) TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 4 1 109–121.
IEEE E. Ayhan and E. Önder, “TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ”, USAYSAD, vol. 4, no. 1, pp. 109–121, 2018.
ISNAD Ayhan, Ersin - Önder, Ergün. “TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 4/1 (April 2018), 109-121.
JAMA Ayhan E, Önder E. TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ. USAYSAD. 2018;4:109–121.
MLA Ayhan, Ersin and Ergün Önder. “TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, vol. 4, no. 1, 2018, pp. 109-21.
Vancouver Ayhan E, Önder E. TÜRKİYE’DE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI MODELİ. USAYSAD. 2018;4(1):109-21.