Çalışmada marka yönetimi konusunda Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında erişim izni bulunan 2005-2020 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin tespiti amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişim izni verilerek yayımlanmış 66 lisansüstü tez çalışmasının tamamı çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma verilerinin frekans analizinde IBM SPSS 21.0 istatistiki paket programından faydalanılmıştır. Araştırma bulguları marka yönetimi konusuna son yıllarda ilginin daha çok arttığını ve çeşitli bilim/sanat dallarında bu konunun çalışıldığını göstermektedir. Bu durum son yıllarda işletmelerin markalarını başarılı bir şekilde yönetme çabasının artmasıyla açıklanabilir. Araştırmaya konu olan tezlerin en çok marka kişiliği, marka farkındalığı, marka etiği, marka kişiliği, kurumsal marka yönetimi, müze markası yönetimi, lüks marka yönetimi gibi çeşitli alt konuları içerdiği bulgusu ışığında araştırmacılara dijital marka yönetimi konusunda boşluğu dolduracak nitelikli bir çalışma yaparak ulusal yazına katkı sunmaları önerilmektedir.
Aim of this research is to examine the bibliometric properties of the postgraduate theses published between 2005 and 2020 in National Thesis Center of the Higher Education Institution, a total of 66 theses published in the field of brand management, which have accessable from the database. In line with the purpose, all 66 published postgraduate thesis studies were examined by using the bibliometric analysis technique within the framework of various parameters. IBM SPSS 21.0 statistical package program was used in the frequency analysis of research data. Research findings show that interest in brand management has increased in recent years and this subject has been studied in various science/art branches. This situation can be explained with increasing effort of businesses to successfully manage their brands in recent years. In the light of the findings that theses mostly include various subtopics such as brand personality, brand awareness, brand ethics, brand personality, corporate brand management, museum brand management, luxury brand management. It is recommended that researchers should contribute to the national literature by making a qualified study which will fill the gap in digital brand management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |