Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 193 - 207, 30.04.2021

Öz

Çalışmada marka yönetimi konusunda Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında erişim izni bulunan 2005-2020 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin tespiti amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişim izni verilerek yayımlanmış 66 lisansüstü tez çalışmasının tamamı çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma verilerinin frekans analizinde IBM SPSS 21.0 istatistiki paket programından faydalanılmıştır. Araştırma bulguları marka yönetimi konusuna son yıllarda ilginin daha çok arttığını ve çeşitli bilim/sanat dallarında bu konunun çalışıldığını göstermektedir. Bu durum son yıllarda işletmelerin markalarını başarılı bir şekilde yönetme çabasının artmasıyla açıklanabilir. Araştırmaya konu olan tezlerin en çok marka kişiliği, marka farkındalığı, marka etiği, marka kişiliği, kurumsal marka yönetimi, müze markası yönetimi, lüks marka yönetimi gibi çeşitli alt konuları içerdiği bulgusu ışığında araştırmacılara dijital marka yönetimi konusunda boşluğu dolduracak nitelikli bir çalışma yaparak ulusal yazına katkı sunmaları önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abdullayev, E. (2017). Küresel pazar odaklı Türk işletmelerinde marka yönetimi ve halkla ilişkiler uygulamaları: Bir marka üzerine inceleme, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Açık, A. (2013). Hizmet markası değerlemesi esasları Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Gazi Hastanesi markasının değerlemesi ve marka yönetimi açısından irdelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ak, T. (2009). Marka yönetimi ve tüketici karar sürecine etkileri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Akgün, A. C. (2017). Markalaşma süresi ve marka yönetimi ÇAYKUR'un yöresel alt markalarından biri olan "42 no'lu Tirebolu çayı" markasının monografik yöntem ile analizi ve yeniden konumlandırma önerileri, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Akman, E. (2019). Uluslararasılaşma sürecinde endüstriyel pazarlarda marka yönetimi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Albayrak, A. (2016). Marka yönetiminde alternatif medya kullanımı, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alkevli, A. (2015). Kişisel marka yönetimi: Yerel seçimlerde seçmenlerin kişisel marka algısı ile ilgili Adana ilinde bir uygulama, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Altan, S. (2019). Marka yönetimi ve markalaşma sürecinin iş güvenliği ayakkabısı sektöründe uygulanması, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Atalay, H. (2010). Toplam kalite yönetiminin marka yönetimiyle ilişkisi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ataulusoy İşeri, Z. (2007). Kriz iletişimi sürecinde marka yönetimi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Balçık, S. (2019). Ethical approach to market and brand management, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Baş, M. (2015). Marka Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Bay, A. (2016). Bir marka yönetimi açısından GSM operatörlerinin hizmet kalitesinin belirlenmesi: Kamu çalışanları üzerine bir pilot araştırma, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Berber, S. (2008). Kurumsal marka yönetimi ve bir alışveriş merkezi üzerine uygulama, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Birben İçkale, T. (2019). Şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka yönetimi üzerindeki rolü: Borsa İstanbul sürdürülebilirlik endeksi şirketleri örneği, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Boukhana, S. (2019). Stratejik marka yönetimi bağlamında sürdürülebilirlik, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “bibliometrics.”, Scientometrics, 12(5-6), 373–379. doi:10.1007/bf02016680
  • Buran, G. (2012). Sağlık hizmetlerinde marka yönetimi: Bursa il merkezindeki hastanelerin müşteri profili ve marka yönetiminin değerlendirilmesi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Bülbül, T. (2018). İşletmelerde marka yönetimi ve Konya ilindeki KOBİ'ler üzerinde bir araştırma, KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çakır, M. (2020). Marka yönetimi ve tüketicinin marka tercihi üzerine bir araştırma: İçme suyu sektöründe İstanbul ili örneği, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çatı, K. ve Öcel, Y. (2018). Türkiye’de pazarlama ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik incelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 508-519. doi: 10.20491/isarder.2018.485
  • Çifci, S. ve Cop, R. (2007). Marka ve marka yönetimi kavramları: üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercihlerine yönelik bir çalışma, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69-88.
  • Çoktalaş, D. İ. (2016). Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma, KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Dağlı, B. (2019). Dijital pazarlamada marka yönetiminin önemi ve hızlı tüketim sektörüne yönelik bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Darıca Karamanoğlu, H. (2006). Marka yönetimi ve marka yerlestirme: Filmlerde marka yerlestirme, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Delibalta, E. (2018). New generation strategic brand management: The case of Evabid, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Demir, D. (2017). Stratejik yönetim ve marka yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir sektör uygulaması (Tekstil hazır giyim), İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Dinçer, S. G. (2019). Sosyal medya platformunda grafik tasarımın marka yönetimi açısından öneminin incelenmesi ve bir uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Doğan, G. (2020). Bibliyometri. Erişim Adresi: https://docplayer.biz.tr/135718863-Bibliyometri-guleda-dogan.html
  • Ersoy, İ. (2007). Uluslararası rekabet avantajı kazanmada marka yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Güler, M. (2019). Kurumsal marka yönetimi ve yurt işletmeciliği üzerine bursa ilinde bir araştırma, İstanbul Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gülez, T. (2019). Lüks marka yönetimi ve stratejik pazarlama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gürçay, M. K. (2017). Gıda sektöründe halka açık şirketlerde marka yönetimi: Ülker örneği, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gürpınar, N. (2019). Marka yönetimi ve tüketici bilinci üzerine bir araştırma, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Harorlı, E. (2010). Küçük ve orta boy işletmelerde marka yönetimi ve bir alan araştırması, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kara, N. (2015). Marka yönetiminin tüketici karar alma tarzlarıyla ilişkisi: Bir araştırma, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Karpat Aktuğlu, I. (2016). Marka yönetimi: güçlü ve başarılı markalar için temel ilkeler, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Karslı, G. (2015). Online marka yönetimi ve bir örnek olay incelemesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kayral, B. (2008). Marka yönetiminin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi ve bir inceleme, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kesici, K. Z. (2019). Sürdürülebilir marka yönetimi ve bir uygulama, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Keskin, S. (2011). Uluslararasılaşma sürecinde marka yönetimi ve bir örnek uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Koçak, E. (2011). Müzelerde marka yönetimi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kösem, Y. (2008). Kooperatiflerde marka yönetimi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Krake, F. B. G. J. M. (2005). Successful brand management in SMEs: a new theory and practical hints, Journal of Product & Brand Management, 14(4), 228–238. doi:10.1108/10610420510609230
  • Kurt, D. (2010). İlaç sektöründe marka yönetimi ve Bilim ilaç örneği, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Küre, C. (2012). Strategic brand management practices in Turkish companies: An empirical research, Fatih Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Louro, M. J. & Cunha, P. V. (2001). Brand management paradigms, Journal of Marketing Management, 17:7-8, 849-875. doi:10.1362/026725701323366845 Nayır, B. (2018). İşveren marka yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Maden, D. (2014). Lüks marka yönetimi: Lüks tüketim motivasyonuna yönelik bir analiz, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Metin, T. C. (2013). Boş Zaman Literatürünün Dünyadaki Gelişimi: Leisure Science Dergisinde Yayımlanan Makaleler Üzerine Bir İnceleme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Oğuz, J. (2006). Marka yönetimi ve marka yönetiminin perakendecilerin tutumuna etkileri üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özgüner, E. (2017). Marka yönetimi ve eğitim sektöründe bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özkaya, B. (2015). Marka yönetiminde araştırma: fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniği, İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 24-47.
  • Özkoç, Ö. (2018). Hastanelerde marka yönetimi uygulamalarının hastaların marka denkliği algısı ve hastane tercihine etkisi, İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Özpınar Somaklar, F. (2006). İşletmelerde marka yönetimi süreci ve bir uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Öztürk, N. (2010). Marka yönetimi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Öztürk, O. C. (2014). Marka yönetimi ve uluslararasılaşma süreci, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Reis, S. (2020). Marka yönetimi ve oyunlaştırma stratejileri, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Sarıdoğan, V. (2016). Çokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Savaşçı, İ. (2008). Türkiye'de pazara sunulan yerli ve yabancı mamullerde stratejik marka yönetimi ve marka değerlerinin karşılaştırılması, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Şahin, E., Akdağ, G., Çakıcı, C. ve Onur, N.(2018). Gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dallarında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 30-41.
  • Şençamlar, N. (2014). Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka yönetimine etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Şenol, I. (2012). Tüketim toplumu ve marka yönetimi: Kişi markası olarak Michael Jackson, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Taşçıoğlu, İ. (2019). Kurumsal sürdürülebilirliğin marka yönetimi açısından değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tansel Çengel, K. (2006). Marka yönetiminde hedef tüketicilerin maskot kullanılan markalı ürünlere yönelik algısı üzerine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve temizlik ürünleri sektöründe bir uygulama, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tonguç, C. (2019). Marka yönetimi özelinde bir devlet teşviği olarak Turquality'nin rolü ve sektörler üzerinde kalitatif olarak incelenmesi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Türkan, F. (2016). Endüstriyel pazarda özel marka yönetimi; Turizm sektöründe bir araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Uzun, Y. (2004), Marka yayma stratejisinde çağrışımların rolü, Pazarlama Dünyası, 18 (5), 56-62.
  • Yaraş, A. (2019). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: Kurumsal iletişim aracı olarak twitter, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yardibi, A. (2015). Brand management strategies in Turkish automotive industry, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yatağan, B. (2015). Pazarlama iletişim elemanlarının marka yönetimine etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yelekin, Y. (2019). Marka yönetimi ve marka yönetiminin tüketici tercihleri üzerindeki etkisi: Seramik sektöründe bir uygulama, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yeniçeri, M. (2005). Küresel pazarlamada marka yönetimi ve halkla ilişkilerin etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yüksel, E. (2016). Marka yönetiminde inovasyonun önemi telekomünikasyon sektöründen bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).

BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF BRAND MANAGEMENT IN NATIONAL POSTGRADUATE THESES

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 193 - 207, 30.04.2021

Öz

Aim of this research is to examine the bibliometric properties of the postgraduate theses published between 2005 and 2020 in National Thesis Center of the Higher Education Institution, a total of 66 theses published in the field of brand management, which have accessable from the database. In line with the purpose, all 66 published postgraduate thesis studies were examined by using the bibliometric analysis technique within the framework of various parameters. IBM SPSS 21.0 statistical package program was used in the frequency analysis of research data. Research findings show that interest in brand management has increased in recent years and this subject has been studied in various science/art branches. This situation can be explained with increasing effort of businesses to successfully manage their brands in recent years. In the light of the findings that theses mostly include various subtopics such as brand personality, brand awareness, brand ethics, brand personality, corporate brand management, museum brand management, luxury brand management. It is recommended that researchers should contribute to the national literature by making a qualified study which will fill the gap in digital brand management.

Kaynakça

  • Abdullayev, E. (2017). Küresel pazar odaklı Türk işletmelerinde marka yönetimi ve halkla ilişkiler uygulamaları: Bir marka üzerine inceleme, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Açık, A. (2013). Hizmet markası değerlemesi esasları Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Gazi Hastanesi markasının değerlemesi ve marka yönetimi açısından irdelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ak, T. (2009). Marka yönetimi ve tüketici karar sürecine etkileri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Akgün, A. C. (2017). Markalaşma süresi ve marka yönetimi ÇAYKUR'un yöresel alt markalarından biri olan "42 no'lu Tirebolu çayı" markasının monografik yöntem ile analizi ve yeniden konumlandırma önerileri, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Akman, E. (2019). Uluslararasılaşma sürecinde endüstriyel pazarlarda marka yönetimi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Albayrak, A. (2016). Marka yönetiminde alternatif medya kullanımı, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alkevli, A. (2015). Kişisel marka yönetimi: Yerel seçimlerde seçmenlerin kişisel marka algısı ile ilgili Adana ilinde bir uygulama, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Altan, S. (2019). Marka yönetimi ve markalaşma sürecinin iş güvenliği ayakkabısı sektöründe uygulanması, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Atalay, H. (2010). Toplam kalite yönetiminin marka yönetimiyle ilişkisi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ataulusoy İşeri, Z. (2007). Kriz iletişimi sürecinde marka yönetimi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Balçık, S. (2019). Ethical approach to market and brand management, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Baş, M. (2015). Marka Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Bay, A. (2016). Bir marka yönetimi açısından GSM operatörlerinin hizmet kalitesinin belirlenmesi: Kamu çalışanları üzerine bir pilot araştırma, Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Berber, S. (2008). Kurumsal marka yönetimi ve bir alışveriş merkezi üzerine uygulama, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Birben İçkale, T. (2019). Şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka yönetimi üzerindeki rolü: Borsa İstanbul sürdürülebilirlik endeksi şirketleri örneği, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Boukhana, S. (2019). Stratejik marka yönetimi bağlamında sürdürülebilirlik, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “bibliometrics.”, Scientometrics, 12(5-6), 373–379. doi:10.1007/bf02016680
  • Buran, G. (2012). Sağlık hizmetlerinde marka yönetimi: Bursa il merkezindeki hastanelerin müşteri profili ve marka yönetiminin değerlendirilmesi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Bülbül, T. (2018). İşletmelerde marka yönetimi ve Konya ilindeki KOBİ'ler üzerinde bir araştırma, KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çakır, M. (2020). Marka yönetimi ve tüketicinin marka tercihi üzerine bir araştırma: İçme suyu sektöründe İstanbul ili örneği, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çatı, K. ve Öcel, Y. (2018). Türkiye’de pazarlama ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik incelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 508-519. doi: 10.20491/isarder.2018.485
  • Çifci, S. ve Cop, R. (2007). Marka ve marka yönetimi kavramları: üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercihlerine yönelik bir çalışma, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69-88.
  • Çoktalaş, D. İ. (2016). Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma, KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Dağlı, B. (2019). Dijital pazarlamada marka yönetiminin önemi ve hızlı tüketim sektörüne yönelik bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Darıca Karamanoğlu, H. (2006). Marka yönetimi ve marka yerlestirme: Filmlerde marka yerlestirme, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Delibalta, E. (2018). New generation strategic brand management: The case of Evabid, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Demir, D. (2017). Stratejik yönetim ve marka yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir sektör uygulaması (Tekstil hazır giyim), İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Dinçer, S. G. (2019). Sosyal medya platformunda grafik tasarımın marka yönetimi açısından öneminin incelenmesi ve bir uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Doğan, G. (2020). Bibliyometri. Erişim Adresi: https://docplayer.biz.tr/135718863-Bibliyometri-guleda-dogan.html
  • Ersoy, İ. (2007). Uluslararası rekabet avantajı kazanmada marka yönetimi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Güler, M. (2019). Kurumsal marka yönetimi ve yurt işletmeciliği üzerine bursa ilinde bir araştırma, İstanbul Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gülez, T. (2019). Lüks marka yönetimi ve stratejik pazarlama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gürçay, M. K. (2017). Gıda sektöründe halka açık şirketlerde marka yönetimi: Ülker örneği, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gürpınar, N. (2019). Marka yönetimi ve tüketici bilinci üzerine bir araştırma, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Harorlı, E. (2010). Küçük ve orta boy işletmelerde marka yönetimi ve bir alan araştırması, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kara, N. (2015). Marka yönetiminin tüketici karar alma tarzlarıyla ilişkisi: Bir araştırma, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Karpat Aktuğlu, I. (2016). Marka yönetimi: güçlü ve başarılı markalar için temel ilkeler, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Karslı, G. (2015). Online marka yönetimi ve bir örnek olay incelemesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kayral, B. (2008). Marka yönetiminin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi ve bir inceleme, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kesici, K. Z. (2019). Sürdürülebilir marka yönetimi ve bir uygulama, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Keskin, S. (2011). Uluslararasılaşma sürecinde marka yönetimi ve bir örnek uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Koçak, E. (2011). Müzelerde marka yönetimi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kösem, Y. (2008). Kooperatiflerde marka yönetimi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Krake, F. B. G. J. M. (2005). Successful brand management in SMEs: a new theory and practical hints, Journal of Product & Brand Management, 14(4), 228–238. doi:10.1108/10610420510609230
  • Kurt, D. (2010). İlaç sektöründe marka yönetimi ve Bilim ilaç örneği, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Küre, C. (2012). Strategic brand management practices in Turkish companies: An empirical research, Fatih Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Louro, M. J. & Cunha, P. V. (2001). Brand management paradigms, Journal of Marketing Management, 17:7-8, 849-875. doi:10.1362/026725701323366845 Nayır, B. (2018). İşveren marka yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Maden, D. (2014). Lüks marka yönetimi: Lüks tüketim motivasyonuna yönelik bir analiz, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Metin, T. C. (2013). Boş Zaman Literatürünün Dünyadaki Gelişimi: Leisure Science Dergisinde Yayımlanan Makaleler Üzerine Bir İnceleme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Oğuz, J. (2006). Marka yönetimi ve marka yönetiminin perakendecilerin tutumuna etkileri üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özgüner, E. (2017). Marka yönetimi ve eğitim sektöründe bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özkaya, B. (2015). Marka yönetiminde araştırma: fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniği, İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 24-47.
  • Özkoç, Ö. (2018). Hastanelerde marka yönetimi uygulamalarının hastaların marka denkliği algısı ve hastane tercihine etkisi, İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Özpınar Somaklar, F. (2006). İşletmelerde marka yönetimi süreci ve bir uygulama, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Öztürk, N. (2010). Marka yönetimi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Öztürk, O. C. (2014). Marka yönetimi ve uluslararasılaşma süreci, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Reis, S. (2020). Marka yönetimi ve oyunlaştırma stratejileri, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Sarıdoğan, V. (2016). Çokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Savaşçı, İ. (2008). Türkiye'de pazara sunulan yerli ve yabancı mamullerde stratejik marka yönetimi ve marka değerlerinin karşılaştırılması, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Şahin, E., Akdağ, G., Çakıcı, C. ve Onur, N.(2018). Gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dallarında yayınlanan tezlerin bibliyometrik analizi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 30-41.
  • Şençamlar, N. (2014). Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka yönetimine etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Şenol, I. (2012). Tüketim toplumu ve marka yönetimi: Kişi markası olarak Michael Jackson, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Doktora Tezi).
  • Taşçıoğlu, İ. (2019). Kurumsal sürdürülebilirliğin marka yönetimi açısından değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tansel Çengel, K. (2006). Marka yönetiminde hedef tüketicilerin maskot kullanılan markalı ürünlere yönelik algısı üzerine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve temizlik ürünleri sektöründe bir uygulama, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Tonguç, C. (2019). Marka yönetimi özelinde bir devlet teşviği olarak Turquality'nin rolü ve sektörler üzerinde kalitatif olarak incelenmesi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Türkan, F. (2016). Endüstriyel pazarda özel marka yönetimi; Turizm sektöründe bir araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Uzun, Y. (2004), Marka yayma stratejisinde çağrışımların rolü, Pazarlama Dünyası, 18 (5), 56-62.
  • Yaraş, A. (2019). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: Kurumsal iletişim aracı olarak twitter, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yardibi, A. (2015). Brand management strategies in Turkish automotive industry, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yatağan, B. (2015). Pazarlama iletişim elemanlarının marka yönetimine etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yelekin, Y. (2019). Marka yönetimi ve marka yönetiminin tüketici tercihleri üzerindeki etkisi: Seramik sektöründe bir uygulama, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yeniçeri, M. (2005). Küresel pazarlamada marka yönetimi ve halkla ilişkilerin etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Yüksel, E. (2016). Marka yönetiminde inovasyonun önemi telekomünikasyon sektöründen bir uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi).
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Baş Bu kişi benim 0000-0002-5443-7617

Güliz Aksoy Bu kişi benim 0000-0001-5668-1800

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Kabul Tarihi 20 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baş, M., & Aksoy, G. (2021). MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 7(1), 193-207.
AMA Baş M, Aksoy G. MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. USAYSAD. Nisan 2021;7(1):193-207.
Chicago Baş, Mehmet, ve Güliz Aksoy. “MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi 7, sy. 1 (Nisan 2021): 193-207.
EndNote Baş M, Aksoy G (01 Nisan 2021) MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 7 1 193–207.
IEEE M. Baş ve G. Aksoy, “MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”, USAYSAD, c. 7, sy. 1, ss. 193–207, 2021.
ISNAD Baş, Mehmet - Aksoy, Güliz. “MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 7/1 (Nisan 2021), 193-207.
JAMA Baş M, Aksoy G. MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. USAYSAD. 2021;7:193–207.
MLA Baş, Mehmet ve Güliz Aksoy. “MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, c. 7, sy. 1, 2021, ss. 193-07.
Vancouver Baş M, Aksoy G. MARKA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAZILAN ULUSAL LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. USAYSAD. 2021;7(1):193-207.