Sağlık hizmetleri diğer hizmet sektörlerinde farklı olarak kendine özgü nitelikleri bulunan bir alanı oluşturmaktadır. Hem hitap ettiği kitle hem sunduğu hizmetin taşıdığı nitelikler bakımından değerlendirildiğinde pazarlama, reklam gibi faaliyetlerin alana kazandırılması hassasiyeti gündeme getirmektedir. Gelişen ve değişen teknolojilerin sağlık sektörüne yansımasıyla birlikte gerek hizmetlere olan talebin belirlenmesi gerekse hizmetlerde standardın yakalanması adına çalışmaların yapılması gereksinimi hissedilmiştir. Bu anlamda sağlık hizmetleri pazarlama araştırmalarında uygulanan tekniklerin incelenmesinin önemli olduğu düşüncesiyle bu çalışma yürütülmüştür.
Health services constitute an area with its own characteristics, unlike other service sectors. When evaluated in terms of both the audience it addresses and the qualities of the service it offers, bringing activities such as marketing and advertising to the field brings sensitivity to the agenda. With the reflection of developing and changing technologies on the health sector, it has been felt that studies should be carried out in order to determine the demand for services and to achieve the standard in services. In this sense, this study was carried out with the thought that it is important to examine the techniques applied in health services marketing research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Acceptance Date | August 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 3 |