Perceived value in healthcare institutions is a factor that significantly affects patients' attitudes and satisfaction levels towards healthcare services. The aim of the research is to defined the effect of perceived value in health institutions on the satisfaction level of patients. The research was carried out in a private hospital. Convenience sampling method was preferred in the research. The sample of the study is 250 patients. As a result of the research, the patients' perceived value of the institution was at a good level. Likewise, patients' satisfaction levels with the institution were also good. The perceived value in health institutions has a high impact on patients' satisfaction level. According to these results, healthcare institutions should develop value-based strategies and thus ensure patient satisfaction and loyalty. This situation is important for both the institution and public health.
Sağlık kurumlarında algılanan değer, hastaların sağlık hizmetlerine yönelik tutumlarını ve memnuniyet düzeylerini önemli ölçüde etkileyen bir faktördür. Bu bağlamda araştırmanın amacı sağlık kurumlarında algılanan değerin hastaların tatmin düzeyine etkisini belirlemektir. Araştırma özel bir hastanede gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kolayda örneklemi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmaya katılmayı kabul eden 250 hasta araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda hastaların kuruma ilişkin algıladıkları değerin iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Aynı şekilde hastaların kurumdan tatmin düzeyleri de iyi çıkmıştır. Sağlık kurumlarında algılanan değerin hastaların tatmin düzeyine etkisi yüksek çıkmıştır. Bu sonuçlara göre sağlık kurumları değer temelli stratejiler geliştirmeli böylelikle hasta tatmini ve sadakati sağlamalıdırlar. Bu durum gerek kurum için gerekse toplum sağlığı için önem arz etmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | May 6, 2024 |
Acceptance Date | July 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |