Research Article
BibTex RIS Cite

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hekimlik Mesleğine Olan Adanmışlık Düzeyinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi

Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

Bu araştırma tıp fakültesi öğrencilerinin mesleki adanmışlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşma durumunu ve akademik başarı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören toplam 302 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma tekniklerinden betimsel tarama ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Veriler çevrimiçi platformlar aracılığıyla ve yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS ve AMOS programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında kadınların erkeklere göre, kendi isteği ile tıp fakültesini tercih edenlerin diğerlerine göre, yurtiçinde çalışma planı olanların yurtdışında çalışma planı olanlara göre, uzmanlık hedefi olanların uzmanlık hedefi olmayanlara göre ve kamu veya üniversitede çalışmayı planlayanların diğer gruplara göre mesleki adanmışlık düzeylerinin anlamlı derecede yüksek olduğu görülmektedir. Buna karşın yaş, sınıf ve aile hekim olup olmaması durumlarına göre mesleki adanmışlık düzeyinde anlamlı bir farklılaşma görülmemektedir. Ayrıca mesleki adanmışlık düzeyi ile akademik başarı arasında pozitif ve anlamlı bir korelasyon bulunmakta ve mesleki adanmışlık düzeyi akademik başarıyı olumlu yönde etkilemektedir.

Thanks

Bilime verdiğiniz destek için teşekkürler

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

The Effect Of Medical Faculty Students Level Of Dedication To The Medical Profession On Academic Achievement

Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

This research was conducted to determine the differentiation status of the level of professional dedication towards the medical profession of Medical Faculty students according to some variables and its effect on academic achievement. The research sample consists of a total of 302 people studying at Erciyes University Faculty of Medicine. In the research, descriptive survey and relational survey models, which are quantitative research techniques, are used. The data were collected by survey method through online platforms and face to face. The collected data are analyzed through SPSS and AMOS programs. According to the results of the research, it is found that the levels of professional dedication of women compared to men, those who voluntarily preferred medical school compared to others, those who have a domestic work plan compared to those who have a work plan abroad, those who have a specialization goal compared to those who do not have a specialization goal, and those who plan to work in public or universities compared to other groups are found to be significantly higher. On the other hand, there is no significant difference in the level of professional dedication according to age, class and being a doctor in family or not. In addition, there is a positive and significant correlation between the level of professional dedication and academic achievement, and the level of professional dedication positively affects academic achievement.

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2022, Issue: 10, 946 - 965, 23.12.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

Abstract

References

  • Akhun, İ. (1980). Akademik Başarının Kestirilmesi (Çoklu Regresyon Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Bir Araştırma). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 325-334.
  • Altun, S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin Sınav Başarılarına Etki Eden Faktörler: LGS/ÖSS Sınavlarındaki Başarılı İller Örneği, İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Aytuğ-Koşan, A. M., ve Toraman, C. (2020). Development and application of the commitment to profession of medicine scale using classical test theory and item response theory, Croatian Medical Journal, 61(5), 391-400.
  • Banerjee Y, Akhras A, Khamis A.H., Alsheikh A. ve Davis D (2019). Investigating the Relationship Between Resilience, Stress-Coping Strategies, and Learning Approaches to Predict Academic Performance in Undergraduate Medical Students: Protocol for a Proof-of-Concept Study. JMIR Res Protoc, 8, e14677.
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Celep, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çapık C. (2014), Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205. Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 201-2012.
  • Dalay, G. (2007). The relationship between the variables of organizational trust, job engagement, organizational commitment and job involvement. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davutoğlu, N. A. (2021), Tekno Yönetim Yapısı ve Altyapısını Oluşturan Gizli Güçler, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(68), 841-853.
  • Eroğlu, S. (2007). Toplam Kalite Yönetimi Uygulanan Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık ve Motivasyon Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forsyth, D. R., Story, P. A., Kelley, K. N., ve McMillan, J. H. (2009). What causes failure and success? Students’ perceptions of their academic outcomes. Social Psychology of Education, 12(2), 157-174.
  • Gündoğdu, M. (1994). İlköğretim Okulu 6. Sınıf Öğrencilerinde Öğrenilmiş Çaresizlik, Sınav Kaygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İşler, G. (2016). Anadolu liselerinde akademik başarının artırılmasına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitei, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karagöz, L. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel adanma ile örgütsel yurttaşlık davranışları arasındaki ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kavcar, B. (2011). Duygusal Zekâ ile Akademik Başarı ve Bazı Demografik Değişkenlerin İlişkileri: Bir Devlet Üniversitesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, G., ve Sezgin, B. (2009), Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 3-18.
  • Koç M., Avşaroğlu S. ve Sezer A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, 483-499.
  • Kozikoğlu, İ. ve Senemoğlu, N. (2018). Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Human Sciences, 2414-2625.
  • Köse, M. R. (2011). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkileri. Eğitim Bilim Toplum, 5(17), 46-77.
  • Mostert, K. ve Rathbone, A. D. (2007). Work Characteristics, Work-Home Interaction and Engagement of Employees in The Mining Industry. Management Dynamics: Journal of the Southern African Institute for Management Scientists, 16(2), 36-52.
  • Owens, A. M. ve Newbegin, I. (2000). Academic Procrastination of Adolescents in English and Mathematics: Gender and Personality Variations. Journal of Social Behavior and Personality, 15(5), 111-124.
  • Özdoğan, B. (2001). Altı-On İki Yaşlarındaki Çocukların Eğitimi ve Okul Başarıları. Eğitim ve Bilim, 26(120), 3-7. Rasula S, Bukhshb Q. (2011). A study of Factors Affecting Students Performance in Examination at University Level. Procedia Soc Behav Sci, 15, 2014-2017.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-627.
  • Sarpkaya, R. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı.
  • Sawang, S. (2012). Is There an Inverted U-Shaped Relationship Between Job Demands and Work Engagement: The Moderating Role of Social Support? International Journal of Manpower, 33(2), 178-186.
  • Schaufeli, W. B., ve Bakker, A. B. (2004). Job Demands, Job Resources, and Their Relationship With Burnout and Engagement: A Multi‐Sample Study. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 25(3), 293-315.
  • Stringer, C. (2007). The Relationship Between Strategic Alignment, Meaningful Work, and Employee Engagement, Doktora Tezi, The University of New Mexico.
  • Tak, B. ve Çiftçioğlu, B. A. (2008). Mesleki Bağlılık ile Çalışanların Örgütte Kalma Niyeti Arasındaki İlişkiyi İncelemeye Yönelik Görgül Bir Çalışma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 155-178.
  • Tuncer, M., ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493.
  • Turhan, M., Demirli, C. ve Nazik, G. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Adanmışlık Düzeyine Etki Eden Faktörler: Elazığ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 179-192.
  • Wibrovski C.R., Matthews W.K., Kitsantas A. (2017). The Role of A Skills Learning Support Program on First-Generation College Students Self-Regulation, Motivation, and Academic Achievement: A Longitudinal Study. J Coll Stud Retent, 19: 317–332.
  • Yavaş, B. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerileri ile İlköğretim 5. Sınıf Öğretmenlerinin Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002), İstatistiğe Giriş, Aktif yayınevi, üçüncü baskı, Erzurum.
  • Zöğ, H. (2007). İstanbul ili Kağıthane İlçesinde Görev Yapan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adanmışlıkları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Erbir 0000-0002-6887-1561

Early Pub Date December 27, 2022
Publication Date December 23, 2022
Acceptance Date December 11, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 10

Cite

APA Erbir, M. (2022). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hekimlik Mesleğine Olan Adanmışlık Düzeyinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(10), 946-965. https://doi.org/10.47994/usbad.1159597

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com