Bu çalışmanın amacı elektrik elektronik teknolojisi alanı dokuzuncu sınıflarda 2020-2021 eğitim öğretim yılından itibaren alan ortak dersi olarak okutulan Temel Elektrik Elektronik Atölyesi (TEEA) ders kitabı hakkında öğretmen görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından alanyazın taraması, uzman görüşleri, ders bilgi formları ve öğretim programları incelemesi sonucu oluşturulan yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Hazırlanan görüşme formu kapsam geçerliliği için altı alan uzmanına gönderilmiş ve uzman görüşleri dikkate alınarak yeniden düzenlenmiştir. Katılımcılar en az bir eğitim öğretim yılı TEEA dersini okutmuş olmak şartıyla kartopu/zincirleme örneklem kullanılarak belirlenmiştir. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. TEEA ders kitabı ile ilgili öğretmen görüşleri 1-Görsel Tasarım, 2-Okunabilirlik, 3-Öğretim Yaklaşımı, 4-İçerik, 5-Temrin Çalışmaları, 6-Ölçme ve Değerlendirme Soruları olmak üzere altı kategori altında toplanmıştır. Alt kategorilere atamalar için katılımcı görüşleri araştırmacılar tarafından kodlanmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda katılımcı öğretmenlerin neredeyse tamamı tüm kategorilerde modül kitapçıklarına kıyasla TEEA ders kitabına yönelik olumlu görüş bildirmişlerdir. Katılımcılar sadece Ölçme ve Değerlendirme Soruları kategorisine yönelik olarak soruların yetersiz olduğunu, soruların çoğunluğunun test tekniğine göre hazırlanması nedeniyle anlatılan konuların öğrenilme düzeyini ölçmekte yetersiz kaldığını ifade etmişlerdir.
The purpose of this study is to determine teachers' opinions about the Basic Electrical and Electronic Workshop (TEEA) textbook, which has been taught as a common course in the field of electrical and electronic technology in ninth grade since the 2020-2021 academic year. A case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. Data were collected using a structured interview form developed by the researchers based on a literature review, expert opinions, course information forms, and curriculum analysis. The interview form was sent to six field experts for content validity and revised based on their feedback. Participants were selected using snowball/chain sampling, provided they had taught the TEEA course for at least one academic year. The data were analyzed using content analysis. Teachers' opinions on the TEEA textbook were grouped into six categories: 1-Visual Design, 2-Readability, 3-Teaching Approach, 4-Content, 5-Exercise Activities, and 6-Assessment Questions. Participant opinions were coded by the researchers for assignment to subcategories. As a result of the content analysis, nearly all participating teachers expressed positive opinions about the TEEA textbook compared to the module booklets in all categories. Participants only stated that the questions in the Assessment and Evaluation Questions category were insufficient, as most of the questions were prepared according to test techniques and were therefore inadequate for measuring the level of learning of the topics covered.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 24, 2025 |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | March 16, 2025 |
Acceptance Date | July 16, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 19 |