2014-LİSANS-İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü (Mezun).
2018-YÜKSEK LİSANS-Necmettin Erbakan Üniversitesi SBE İşletme A.B.D. (Mezun).
2018-DOKTORA-Ankara Üniversitesi SBE İşletme A.B.D. (Teze kadar).
2018/2023-DOKTORA-Necmettin Erbakan Üniversitesi SBE İşletme A.B.D. (Mezun).
Doç. Dr. Kısmet Özalp (1969, Burdur/Yeşilova)
Sınıf Öğretmenliği (+Yan Alan Müzik), Sosyoloji, Çocuk Gelişimi Lisans programlarından mezun olmuştur. 1993 yılında özel bir şirkette Halkla İlişkiler Sorumlusu olarak çalışmıştır.
Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programı mezunu olan yazar eğitim ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora yapmıştır.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri/ Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İnsan Hakları (Tezsiz) Neu Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği (Tezsiz) Yüksek Lisans programlarını bitirmiştir.
Eğitim Yönetimi ve Sınıf Öğretmenliği olmak üzere iki farklı branşta çift doktora mezunudur.
Üçüncü Doktorasını Neu Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği/Türk Müziği Programı’nda yapmaktadır.
Küçük yaşlardan itibaren müziğe ilgi duyan yazar, Adana Büyükşehir Belediyesi Ali Şenozan Konservatuvarı Türk Müziği programı ile Muğla Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarı Türk Müziği programını bitirmiştir. Kurucusu olduğu Dilruba Türk Müziği Topluluğu’nun şefliğini yapmaktadır.
2002 yılından beri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.
Yök’ten Doçentlik unvanını (Eğitim Yönetimi) Nisan 2022’de almıştır.
Yazarın “öğretmen yetiştirme, eğitim yönetimi, okuma yazma öğretimi” konularında "kitap/kitap bölümü, makale" türünde çok sayıda yayınları bulunmaktadır. Çok sayıda yayını ve diploması olmasına rağmen, yazar yıllardır görev yaptığı üniversitesinden ne öğretim üyeliği ne de doçentlik kadrosu alamamaktadır.
Prof. Dr. Mesut GÜN
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi bölümü mezunudur. Yüksek lisans eğitimini Çukurova Üniversitesinde; doktora eğitimini ise Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Türkçe Eğitimi alanında tamamlamıştır. 1998-2014 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında Türkçe öğretmeni, Uzman Türkçe öğretmeni ve Başöğretmen Türkçe öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2014 yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümüne Yrd. Doç. Dr. olarak atanmıştır. Burada Bölüm ve Anabilim dalı başkanlıkları görevleri yanında 2016-2017 yılları arasında TÖMER müdürü olarak Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde idari görevler yapmıştır. 2017 yılında Doçent unvanı alan Mesut GÜN; 2020 yılı Ocak ayında Mersin Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümüne Doçent kadrosu ile atanmış, 2022 yılında ise Profesörlük unvanı almıştır. Mersin Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümündeki dersleri yanında Mersin Üniversitesi TÖMER Müdürü olarak 2021-2023 yılları arasında görev yapmıştır. Okuma eğitimi, dinleme eğitimi, konuşma eğitimi, yazma eğitimi ve özellikle Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanlarında birçok makalesi ve tam metin bildirisi bulunan Prof. Dr. Mesut Gün’ün; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı alanında münferit bir kitabı, Türkçe Öğretimi ve Yabancılara Türkçe Öğretimi alanlarıyla ilgili birçok kitap bölümü bulunmaktadır. İyi derecede İngilizce, orta düzeyde Farsça, başlangıç seviyesinde Arapça ve Almanca bilen Prof. Dr. Mesut GÜN hayat boyu öğrenme idealiyle lisans seviyesinde altı üniversiteden mezun olmuş ve 2024 yılında Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Bölümünde yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Araştırma ve ilgi alanları arasında dil eğitimi ve öğretimi, edebiyat, felsefe, teoloji, yorum bilim, şiir, tarih, sosyoloji, uluslararası ilişkiler ve eleştiri yer almaktadır. Bilimsel araştırma ve yayınları yanında satranç ve masa tenisi gibi sporlara ilgi duymakta; Judo ile antrenör olarak, Aikido ile sporcu olarak ilgilenmeye devam etmektedir.
Koç Üniverisitesi Matematik Bölümü mezunu olan Nihan Sölpük yüksek lisansını Sosyal Bilimler alanında İstanbul Bilgi Üniversitesinde ve doktora lisansı Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve İstatistik alanında Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde öğretim üyesi olup, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında çalışmaktadır.
1971 Trabzon’da doğdu.
1995 yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim–İş Öğretmenliği Programından mezun oldu.
2000 yılında KTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde Yüksek Lisans Eğitimini tamamladı.
1995-2002 yılları arasında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim–İş Öğretmenliği Programında Araştırma Görevlisi olarak görev yaptı.
2003 yılı itibariyle 2547 sayılı Yüksek Öğrenim Kanununun 35. maddesi uyarınca Doktora Eğitimi için Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne atandı ve Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında görevlendirildi.
2009 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalında doktora eğitimini tamamladı.
2010 yılında K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüne geri dönerek bu
Bölümde Yrd. Doç. Dr. olarak göreve başladı.
2015 yılında Doçent oldu.
2016-2020 yılları arasında dönem dönem bölüm başkanlığı, Anabilim Dalı Başkanlığı ve Enstitü müdür yardımcılığı görevlerinde bulundu.
2020 yılında Profesör oldu.
2020 yılında TRÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanlığına vekâleten atandı.
2021 yılında TRÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanlığına asaleten atanmış olup halen bu görevini sürdürmektedir.
Sanatçı biri yurt dışı olmak üzere oniki kişisel sergi açmış olup birçok fuar, festival ve ulusal ve uluslararası karma sergiye katılmıştır ve dört ayrı yarışmada da ödülleri bulunmaktadır.
Reha Kılıçhan was born in Istanbul (1986) and grew up in Alanya (1993-2003). He received his bachelor’s degree from Erciyes University (2005-2009), his master's degree from Nevşehir University (2010-2012), and his Ph.D. in Tourism and Hotel Management from Mersin University (2012-2016). His interest in tourism and gastronomy stems from his work in the tourism industry since childhood. After gaining experience in Turkey, he worked in the United States at Cactus Pete’s Resort Casino in Nevada (2007), Four Seasons Resort Jackson Hole in Wyoming (2008), and Spectrum Fine Jewelry Exotic Gems in Alaska (2011). Following his work in the tourism sector, he joined Erciyes University Faculty of Tourism as a Research Assistant. Kılıçhan has worked in various departments within the same institution. He became an Assistant Professor in the Tourism Guidance Department in 2017, an Assistant Professor in the Gastronomy and Culinary Arts Department in 2019, and an Associate Professor in 2021. He was the Department Head of the Tourism Guidance Department (2018-2019) and the Gastronomy and Culinary Arts Department (2020-2023). Additionally, he has been involved in many academic and administrative commissions within Erciyes University and served as a Senate Member from 2017 to 2023. Kılıçhan has also lectured at institutions such as Cappadocia University and Nuh Naci Yazgan University. In addition to teaching, he has supervised and served on the jury of many theses. He has published numerous book chapters, articles, and conference papers, most related to tourism and gastronomy. Kılıçhan also served as the Chairman of the Board of Directors of the Kayseri Gastronomy and Culinary Arts Association (KAGAD) from 2021 to 2023. Currently, he serves as the Head of Gastronomy and Culinary Arts Department at Kayseri University, Faculty of Applied Sciences, and as the Head of Academic Board and Board Member of the Turkish Chefs Federation (TAFED). He is married and has two children.
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Grafik Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndan 2011 yılında mezun oldu. Aynı yıl Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Eğitimi Bilim Dalı’nda başladığı yüksek lisans eğitimini 2014 yılında tamamladı.
2018 yılında katıldığı Erasmus programı kapsamında Makedonya- Uluslararası Balkan Üniversitesi’nde “Makedonya Hatıra Pulları” isimli ilk kişisel sergisini, 24 Aralık 2021 tarihinde Kastamonu Rıfat Ilgaz Devlet Güzel Sanatlar Galerisi’nde ise “Soluksuz” isimli ikinci kişisel sergisini ve 12 Aralık 2022 tarihinde Kastamonu Üniversitesi Bilgehan Bilgili Merkez Kütüphanesi Güzel Sanatlar Galerisi’nde “Düşün -Büyüklerin Sözleri Sözlerin Büyüğüdür” isimli üçüncü kişisel sergisini açtı.
2015 yılından bu yana yurtiçinde ve yurtdışında birçok sempozyuma, konferansa ve karma sergiye katıldı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı’nda 2021 yılında doktora eğitimini tamamlayan Sofya Cihan Canbolat, 2017 yılında atandığı Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarımı Bölümü’nde Araştırma Görevlisi Dr. olarak görevini sürdürmektedir.
He graduated from Atatürk University Turkish Language Education program in 1998, completed his master's degree in Turkish Education at Atatürk University Social Sciences Institute between 1998-2000, and his doctorate in Turkish Education at Selçuk University Educational Sciences Institute between 2006-2010. Since 2011, he has been working as a associate professor at Çukurova University, Faculty of Education, Turkish Education Department. His academic studies are mostly on Turkish Education, bilingualism and drama.
1980 yılında Berlin’de doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Nazilli/Aydın’da tamamladı. 1998 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği Bölümünde yükseköğrenimine başladı. Bu bölümden 2002 yılında mezun oldu. 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi programında yüksek lisansa başladı. 2008 yılında Prof. Dr. Lütfiye OKTAR’ın yönetiminde “Türkçe Koşullu Yapıların Öğretimine Yönelik Malzeme Tasarımı” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlayarak mezun oldu. 2002-2009 yılları arasında MEB bünyesinde İzmir Dikili’de öğretmenlik yaptı. 2009 Aralık ayından beri Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır. 2020 yılında Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı doktora programında doktora eğitimine başladı. 2024 yılında Prof. Dr. Gökhan ÇETİNKAYA’nın yönetiminde “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Görev Biçimleri: Ders Kitaplarındaki Görünümü, Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin Öğretici Bulma Durumları, Öğretim ve Öğrenim Sürecine Etkisi Konusundaki Algıları Üzerine Bir İnceleme” başlıklı doktora tezini tamamlayarak mezun oldu. Dört temel dil becerisinin eğitimi, dilbilgisi, ölçme ve değerlendirme, sınavların döngüsel etkisi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanlarında çalışmaları bulunmaktadır.
İnönü Üniversitesinde Eğitim Yönetimi alanında Doktora Yaptı.
1. To be a journal that contributes to science and publishes academic researches.
2. To create qualified references in the field of social sciences and educational sciences, especially in the field of Turkology.
3. to offer the world an alternative to qualified academic e-journal publishing mainly in Turkey and academics in line with expectations.
4. Turcology, literature, history, social sciences and education sciences fields by or from Turkey to the world, to move to an international level from the national characteristics of this branch of science.
5. With Open Access System feature to be searched by more databases and indexes, while providing easy and unlimited access to scientists and readers.
6. System of open access journals, databases, indexes and citation of articles with DOI number to raise rates by increasing the prevalence of Turkey and the world.
7. To prepare the opportunity and environment for making original publications in the world of science by accepting and publishing the articles to be published through plagiarism programs.
INTERNATIONAL ACADEMY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) is an international refereed, e-journal that publishes four times a year and includes articles covering all fields of Turkology, literature, history, social sciences and educational sciences. It is published electronically via Dergipark.
The responsibility of all articles published in the journal of International Journal of Social Sciences (USBAD) in terms of language, science and law belongs to its authors and the rights of publication belongs to USBAD. Published articles may not be published or reproduced in whole or in any way without the written permission of the publisher. The Editorial Board and editors are free to publish or not to publish the articles sent to the journal. Submitted articles are not refundable.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) PUBLICATION PRINCIPLES
General Principles
1 INTERNATIONAL ACADEMY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) Journal is an international refereed journal. It is published 4 issues a year, March, June, September and December. Special or additional issues may be published when necessary. The journal follows the Open Access Policy.
2 INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) is a journal that publishes articles on Turkology, literature, history, social sciences and educational sciences. Within this framework, it also publishes original scientific articles, translations, translation-writings, interviews, books, articles, symposiums, panel and other scientific activities and necrology texts. In addition, symposium proceedings may be published, provided that the venue, meeting and date are presented and not published elsewhere. However, any responsibility that may arise from this publication activity rests with the author.
3 Articles submitted to the Journal of International Journal of Social Sciences (USBAD) should not have been published in any media before, and when it is added to the system, another publication should not participate in the publication evaluation process.
4. International Journal of Social Sciences Academy (USBAD) for the publication of those who want to send a manuscript, https://dergipark.org.tr/usbad at the address of the Article Tracking System as a member must send here.
5. The inclusion of any manuscript in the electronic system of the Journal of the International Journal of Social Sciences (USBAD) is accepted as an application for publication and the evaluation process of the manuscript begins.
6. All the processes from the application process to the publication of the manuscript are carried out electronically.
7. The publication and publication rights of the manuscripts sent to the International Journal of Social Sciences (USBAD) for the publication are transferred to the journal. These manuscripts may not be published, reproduced or used in any other publication without permission from the journal management. INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES ACADEMY (USBAD) Journal can publish its published texts in various media.
8. Any legal, legal, economic and ethical responsibility that may arise from the articles submitted to the Journal of the International Journal of Social Sciences (USBAD) belongs to the authors, even if the article has been published. The journal accepts no liability.
9th INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) Journal is published in Turkish, English, German, French, Russian, Arabic, Persian and so on. Articles from languages are also evaluated and published if it is deemed appropriate to be published by the referees.
Evaluation process
10. International Journal of Social Sciences Academy (USBAD) Journal's system is not included in the manuscript or any references to the identity of the author. The information of the authors of the manuscripts that are deemed appropriate to be published after the referee process is added by the editors at the publication stage.
11. Every article uploaded to the journal of the International Journal of Social Sciences (USBAD) is first evaluated by the editor or assistant editors for their compliance with the principles of writing and publication. As a result of this evaluation, if there are corrections to be made by the author, the manuscript is returned to the author by requesting correction.
12. Articles that do not comply with the writing principles are not sent to the referee.
13. Articles deemed suitable for evaluation in terms of writing and publication principles are directed to the referees. At least two referees are appointed for the evaluation of each manuscript that is approved by the editor. The referees determined for the manuscripts that are included in the evaluation process are selected among the persons who have expertise in the field and department represented by the manuscript.
14. The names of referees and authors are mutually confidential.
15. The evaluation period of the manuscripts sent to the referees is maximum 15 days. The referee who does not make an evaluation within 15 days is given an additional 7 days and a reminder mail is sent. At the end of this process, a new arbitrator is appointed for the article not reported.
16. The article which receives two positive referee reports from the field evaluation is entitled to be published. The manuscript receiving a positive and negative referee report is sent to a third referee and it is determined in accordance with the third referee's report whether or not the manuscript is published.
17. The referees may wish to see the manuscript they wish to correct once more before being published. If this request is stated in the report, the corrected version of the text is sent to the referee by the editor.
18. The authors may object to the arbitrator's report in a reasonable manner and with convincing data. The objections are reviewed by the journal management and, if deemed appropriate, the opinions of a different arbitrator (or referees) may be consulted.
19th INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES (USBAD)The period of the evaluation process of the articles added to the ik system can be followed by the authors using their own membership information. The arbitrator process should be monitored meticulously and, as the system is entitled to change only once, any arbitrator assessments should be finalized and reports must be entered into the system for possible changes.
20. Journal editors carefully follow the corrections given by the referees. Accordingly, editors may decide whether or not to publish a manuscript.
Writing Principles
21. Download the “Article Template” in ‘Word’ format under the title of “Application Templates” from the main page of Usbad International Journal of Academy of Social Sciences (https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad). Prepare your article file by organizing your article according to this template.
22. Our journal requires “Extended Abstract-Extended Abstract” in the articles to be published as a requirement of its applications to be scanned in new and important indexes. Details are included in the article template.
Note: Articles that do not comply with the Editorial Principles of the Journal of ULUSLARARASI ACADEMY JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES (USBAD) in any respect will not be evaluated.
INTERNATIONAL JOURNAL OF THE ACADEMY OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) charges an Article Submission Fee of 1500 TL per article, regardless of the Acceptance or Rejection status of the submitted articles (for editing, layout, spelling and spelling control, etc.). After the article application is made, the journal editorship will inform the authors to pay fees for articles that are positive for plagiarism and preliminary evaluation. The referee evaluation process will be initiated after the fee payment is made and the payment document is sent via e-mail to usbaddergi@gmail.com. Authors will not be refunded for articles that are rejected as a result of referee evaluations or withdrawn for any reason.
Within the scope of the decision taken at the General Assembly of the Council of Higher Education (YÖK) dated 07.03.2019, it can be used in the declaration in the INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES ACADEMY (USBAD) Associate Professorship Applications. INTERNATIONAL JOURNAL OF THE ACADEMY OF SOCIAL SCIENCES (USBAD) is not classified as a Predatory/Shady Journal as it is a "journal that charges an article processing fee (APC) regardless of the Acceptance/Rejection condition during the article application".