Book Review
BibTex RIS Cite

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

An Analysis of the Book 'Street-Level Bureaucracy' in the Context of Educational Administration

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

The purpose of this research is to present a new perspective on the roles, dilemmas, and authority of street-level bureaucrats (such as teachers, police officers, and lawyers) who provide public services, by examining the arguments in Michael Lipsky's book "Street-Level Bureaucracy" within the context of educational administration. Designed with a qualitative research approach, this study deeply analyzed the core arguments and case examples in Lipsky's book using the document analysis technique. The findings of the research reveal that street-level bureaucrats are not merely policy implementers; rather, they play an active role in the policy-making process by using various strategies through their discretionary power. This situation indicates that the supervision of these bureaucrats by central authorities presents a complex and multidimensional structure due to the nature of their work. Furthermore, it was concluded that while professionalization alone does not offer a solution for the intended implementation of policies, strategic incentives, supportive criticism, and investment in bureaucrats can yield more effective results. Consequently, the study emphasizes that the success of public services should be measured not only by efficiency but also by responsiveness, justice, and citizen trust.

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.

Michael Lipsky’nin “Sokaktaki Bürokrasi” Kitabının Eğitim Yönetimi Bağlamında İncelenmesi

Year 2025, Issue: 19, 633 - 669, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Michael Lipsky’nin “Sokaktaki Bürokrasi” adlı kitabının argümanlarını eğitim yönetimi bağlamında inceleyerek, kamu hizmetlerini yürüten alt kademe bürokratların (öğretmenler, polisler, hukukçular gibi) rolleri, karşılaştıkları ikilemler ve yetkileri hakkında yeni bir perspektif sunmaktır. Nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanan bu araştırmada, doküman incelemesi tekniği kullanılarak, Lipsky’nin kitabındaki temel argümanlar ve örnek olaylar derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, sokaktaki bürokratların yalnızca siyasa uygulayıcısı olmadığını; aksine, sahip oldukları takdir yetkisi sayesinde çeşitli stratejiler kullanarak siyasa oluşturma sürecinde de etkin rol oynadıklarını ortaya koymaktadır. Bu durum, söz konusu bürokratların merkezi otoriteler tarafından denetlenmesinin, işlerinin doğası gereği karmaşık ve çok boyutlu bir yapı arz ettiğini göstermektedir. Ayrıca, profesyonelleşme, politikaların amaçlandığı gibi uygulanmasında tek başına bir çözüm sunmazken, stratejik teşvikler, destekleyici eleştiri ve bürokratlara yapılan yatırımın daha etkili sonuçlar doğurabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, kamu hizmetlerinin başarısının sadece verimlilikle değil, aynı zamanda duyarlılık, adalet ve vatandaşların güveniyle de ölçülmesi gerektiği vurgulanmıştır.

References

  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin değerlendirilmesi. Pegem Yayınları.
  • Birel, F. K., & Erçek, M. K. (2019). Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 2(3), 169–177.
  • CİMER. (2025). CİMER’e 2024’te 4,5 milyondan fazla başvuru yapıldı. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cimere-2024te-45-milyondan-fazla-basvuru-yapildi
  • Gül, A. (2024). İmam hatip lisesi müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri. Dini Araştırmalar Dergisi, 24(2), 494–518.
  • Hoy, W. K., & Cecil, G. M. (2020). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2020)
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Öğretmen performans sistemi bu yıl uygulanmayacak. https://www.meb.gov.tr/ogretmenperformans-sistemi-bu-yil-uygulanmayacak/haber/16334/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 147 kapatıldı, "444 0 632" numaralı hattan danışma hizmeti verilecek. https://www.meb.gov.tr/147-kapatildi-quot444-0-632quot-numarali-hattandanisma-hizmeti-verilecek/haber/16886/tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Milli eğitim istatistikleri 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-istatistikleri-aciklandi/icerik/633
  • Mintzberg, H. (2015). Örgütler ve yapıları (A. Aypay, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eser 2015)
  • Sağlık Bakanlığı. (2022). MHRS randevularında sorun yaşanmaması için iki yeni uygulama başladı. https://www.saglik.gov.tr/TR,94138/mhrs-randevularinda-sorun-yasanmamasi-icin-iki-yeni-uygulama-basladi.html
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı [SBB]. (2024). Kamu sektörü istihdam sayıları 2024. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2025/02/1-Kamu-Sektoru-Istihdam-Sayilari-2024_10022025.xlsx
  • Schneider, A., & Ingram, H. (1993). Social construction of target populations: Implications for politics and policy. The American Political Science Review, 87(2), 334–347.
  • Şimşek, H., Balay, R., & Şimşek, A. S. (2012). İlköğretim sınıf öğretmenlerinde mesleki yabancılaşma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 53–72.
  • Uğurlu, C. T. (2007). Gevşek yapılı sistemler olarak okulların üç kavramı: Karar verme, liderlik ve çatışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 15–30.
  • Weber, M. (1922). Economy and society (4th ed.). Tübingen.
  • Weick, K. E. (1976). Educational organizations as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21(1), 1–19.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Emrah Süre 0009-0006-3893-3801

Orkun Öztürk 0000-0001-7614-6821

Şöheyda Göktürk 0000-0002-4906-2654

Early Pub Date September 24, 2025
Publication Date September 30, 2025
Submission Date May 21, 2025
Acceptance Date August 16, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 19

Cite

APA Süre, E., Öztürk, O., & Göktürk, Ş. (2025). Michael Lipsky’nin “Sokaktaki Bürokrasi” Kitabının Eğitim Yönetimi Bağlamında İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(19), 633-669. https://doi.org/10.47994/usbad.1703483

16494  16495  16496  16503  16570 16633  16823  16824 17564 19288 2273022803 23495  30847

International Journal of Social Sciences Academy USBAD, Inonu University Faculty of Education Department of Turkish and Social Sciences Education Campus Battalgazi / MALATYA, Phone: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com