21. yüzyılda, eğitim ve
öğretim kalitesi toplumların başarı seviyeleri hakkında bilgi vermektedir.
Küresel piyasalarda yer alabilmek ve rekabet ortamlarına hazırlıklı olmak için toplam
kalite yönetimine önem vermek gerekmektedir. Sadece iş dünyası için değil aynı
zamanda yükseköğretim kurumları için de toplam kalite yönetimi, toplumların
gelişmesi adına önemli bir yer tutmaktadır. Yükseköğretim kurumlarından
mühendislik fakültelerinde kalitenin sağlanması ve akreditasyonla bunun
belgelenmesi kurumun uluslararası geçerliliğine katkı sağlamaktadır.
Bu araştırmada,
öğrenciler, öğretim elemanları ve diğerlerinin (paydaşların) mühendislik
eğitiminde kalite yönetimi ve akreditasyonun önemi üzerine farkındalıklarını
ölçmektir. Bu amaçla araştırmanın örneklemini oluşturan mühendislik
öğrencileri, öğretim elemanları ve mühendislik eğitimi alan kişilerden
etkilenen diğerleri (paydaşlar) olmak üzere toplam 446 katılımcıya anket
uygulaması yapılmış ve veriler SPSS 18 istatistik programından yararlanılarak
yorumlanmıştır. Elde edilen veriler neticesinde öğrenciler, öğretim elemanları
ve diğerleri (paydaşlar); altyapı, öğretim programı, öğretim elemanı, öğrenci,
çevresel ilişkiler ve kurumsal gelişme boyutlarında kararsız tutum
sergilemişlerdir. Ayrıca, akreditasyon adımlarının ve kalite olgusunun daha iyi
kavranabilmesi, yapılacak işlerin sağlıklı yürütülebilmesi ve farkındalıkların
artırılabilmesi adına gerekli iyileştirmelerin ve ilgili çalışmaların yapılması
gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Engineering Sciences |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |