Bu araştırmanın amacı hizmetkar liderliğin işe bağlılık üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmacının üniversitenin tüm çalışanlarına başvurması zor olacağından, araştırmacı üniversitenin üç fakültesini rastgele seçmiştir. Bu fakültelerin toplam personel sayısı 500'dür. Üniversiteden 500 kişinin mail adresleri alınmış ve anketler Google Form ile gönderilmiştir. Anketlere 220 çalışan yanıt vermiştir. Çalışmanın hipotezlerinin test edilmesi amacıyla istatistiksel analiz yöntemleri (Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri, Korelasyon Analizi, Faktör Analizi ve Regresyon Analizi) kullanılmıştır. Sonuçlar (hizmetkar liderliğin boyutları olan) Hizmet ve Yetkilendirmenin Kerkük Üniversitesi'nde işe bağlılık üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, Vekilharçlığın işe katılım üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi tespit edilmemiştir.
The purpose of this research is to determine the effect of servant leadership on job involvement. Since it would be difficult for the researcher to apply to the all employees of the university, the researcher randomly selected three faculties of university. The total number of staff of these faculties is 500. The mail addresses of 500 people were obtained from the university and the questionnaires were sent by Google Form. 220 employees responded to the surveys. The statistical analytical method (Validity and Reliability Analysis, Correlation Analysis, Factor Analysis, Regression Analysis) used, which aims to describe and analyze the phenomenon of the study and to reveal the relationship between its components and the processes it includes.The results showed (the dimensions of servant leadership) Service and Empowerment have a significant and positive impact on job involvement at the University of Kirkuk. However, Stewardship have not a significant and positive impact on job involvement.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches