Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramı literatüre yeni
girmiş bir kavram olmasına rağmen konuya olan önem ve ilgi oldukça yenidir. Son yıllarda işletmeler arasında artan rekabet, kurumların
birbirinden farklılaşma çabaları, tüketiciler ve potansiyel müşteriler için iyi
bir imaj oluşturmak ve zihinlerinde yer edinmek, çalışanlar gözünde kurumun
saygınlığını arttırmak amacıyla birçok yönteme başvurulmuştur. Kurumsal sosyal
sorumluluk bu yöntemlerden en yeni fakat en çok ilgi göreni olmuştur.
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk; toplumdan aldığını topluma verme presinsibi ile kurumların
faaliyetlerinde toplum yararını gözetme, işletmelerin ürettikleri ürün ve
hizmetleri en iyi şartlarda pazarda tanıtmaları ve marka imajını
güçlendirmeleri konusunda kurumlara destek sağlamaktadır. Uluslararası
literatürde çoğunlukla kurumsal sosyal sorumluluğun uygulanma biçimi göz önünde
bulundurularak gruplama yapılmaktadır. Kotler ve Lee’de bu bakış açısıyla,
“Hayır işlemek için 6 seçenek” belirlemişler ve bu seçeneklere Kurumsal Sosyal
Girişim adını vermişlerdir. Bu çalışma da Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sosyal
Girişimlerin kurumlar üzerindeki etkileri, Kurumsal Sosyal Girişimler sınıflandırması
kapsamında Türkiye’de yapılan Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerinin
belirlenen Kurumsal Sosyal Girişim sınıflandırmalarına uygunluğu
incelenecektir. Ülkemizde yapılan projelerde Kurumsal Sosyal Girişimin altı
sınıflandırmasına yer verilmemesi ve kurumların yapmış olduğu projelerin hangi
sosyal girişim sınıflandırmasına ait olduğunun belirtmemesi üzerine yapılan
çalışmanın amacı konuyla ilgili bilinç oluşturmak ve alana katkı sağlamak
olarak belirlenmiştir. Bu araştırma literatur taraması sonucunda
Sosyal Girişimlerin altı sınıflandırmasını bünyesinde bulundurduğu için KOÇ
Holding ve TURKCELL ile sınırlı tutulmuştur. Kurumsal Sosyal Sorumluluk
konusunda literatür taraması yapıldıktan sonra KOÇ Holding ve TURKCELL’in resmi
web siteleri üzerinde içerik analizi yapılarak kurumların sosyal sorumluluk
projeleri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | September 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches