Çalışmada, Türkiye’nin önemli kış turizmi merkezlerinden Bursa Uludağ Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli ziyaretçilerin destinasyon seçim süreçlerinde bir araç olarak Instagram’ı (sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşma uygulaması) kullanım düzeylerinin ve ilgili uygulamanın destinasyon seçimlerindeki rolünün belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın verileri Uludağ Kayak Merkezi’ne gelen ziyaretçilere yönelik gerçekleştirilen anket çalışması ile elde edilmiştir. Yerli ziyaretçilere kendilerinin cevaplandırdıkları 300 anket formu ulaştırılmıştır. Araştırma analizleri (SPSS) sonucunda anket formlarından (268 anket) elde edilen verilere göre; yerli ziyaretçilerin çoğunluğunun sık sık seyahatleri ile ilgili olarak Instagram’dan bildirimde bulundukları (%59,7), Instagram’dan tatil destinasyonu araması yaptıkları (%73,9) ve Instagram’dan yeni tatil destinasyonlar keşfettikleri (%69) belirlenmiştir. Yerli ziyaretçilerin az bir kısmının ise seyahatleri ile ilgili Instagram’da bildirimde bulunmadıkları (%9,7), Instagram’da tatil destinasyonu aramadıkları (%9,3) ve henüz Instagram’da yeni bir tatil destinasyonu keşfetmedikleri (%7,5) belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2020 |
Submission Date | May 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches