Research Article
BibTex RIS Cite

ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 51 - 63, 03.07.2021

Abstract

İnsanlık tarihi boyunca her zaman var olan iletişim, teknolojinin gelişmesi ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Bu durum ilk olarak internet ile kendisini göstermiş ardından iyice popüler olan sosyal medya sayesinde vazgeçilemez olmuştur. Sosyal medya geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak daha geniş bir etki alanı oluşturmaktadır. Çünkü insanlar sosyal medya ile düşüncelerini ve çalışmalarını diğer kullanıcılarla paylaşma imkânı elde etmektedir. Kullanıcı tabanlı bir ortam olan sosyal medya platformları insanları bir araya getirmesi ve aradaki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır. Şirketler ve kurumlar da ulaşmak istedikleri hedef kitlelere artık sosyal medya ve web siteleri aracılığıyla daha hızlı ulaşabilmektedir. Bu çalışmada da Çözüm Araştırma Eğitim ve Danışmanlık Ltd. Şti. ile DAP Pazarlama Araştırmaları Şti.’nin sosyal medya hesapları ve web siteleri içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek karşılaştırmalı analizi yapılmıştır.

References

  • Atabek, Ü., Tuncel, S.H., Kara, H., Karaduman, M., Halıcı, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Başer, A. (2014) Sosyal Medya Kullanıcılarının Kişilik Özellikleri, Kullanım ve Motivasyonlarının Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Genel Tutumları Üzerindeki Rolü: Facebook Üzerine Bir Uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensitüsü, İstanbul.
  • Binark, M (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Kaplan, A.M. & Haenlein, M. (2010). Users of World Unite The Challenges and Opportunities of Social Media Business Horizons. 53(1) 59-68.
  • Küçüksaraç, B. (2008). Toplumsal Örgütlenmelerde İnternet Aracılığıyla Halkla İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Neuman, L.W. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt II. (S. Özge, Trans.) YayınOdası Toplum Bilim Dizisi, Ankara.
  • Peltekoğlu, F. (2012). Sosyal Medya, Sosyal Değişim. Edt. Kara, T., Özgen, E. Sosyal Medya Akademi. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Solmaz, B. ve Görkemli, H. N. (2012). “Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(28). 183-189.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımına Yönelik Bir Araştırma. Tarih Okulu Dergisi. 7(17). 851-870. Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Dost Kitapevi, Ankara.
  • Vural, Z.B.A. , Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Uygulama. Journal Of Yaşar University. 20(5). 3348-3382.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları Tarihi. Dipnot Yayınları, Ankara.
  • Yüksel, A., Demir, B., Uçkun, G. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi Paylaşım Alanında İnternetin Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. 21.yüzyılda Eğitim ve Toplum. 5(14) 111-134.
Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 51 - 63, 03.07.2021

Abstract

References

  • Atabek, Ü., Tuncel, S.H., Kara, H., Karaduman, M., Halıcı, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Başer, A. (2014) Sosyal Medya Kullanıcılarının Kişilik Özellikleri, Kullanım ve Motivasyonlarının Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Genel Tutumları Üzerindeki Rolü: Facebook Üzerine Bir Uygulama, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensitüsü, İstanbul.
  • Binark, M (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Kaplan, A.M. & Haenlein, M. (2010). Users of World Unite The Challenges and Opportunities of Social Media Business Horizons. 53(1) 59-68.
  • Küçüksaraç, B. (2008). Toplumsal Örgütlenmelerde İnternet Aracılığıyla Halkla İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Neuman, L.W. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt II. (S. Özge, Trans.) YayınOdası Toplum Bilim Dizisi, Ankara.
  • Peltekoğlu, F. (2012). Sosyal Medya, Sosyal Değişim. Edt. Kara, T., Özgen, E. Sosyal Medya Akademi. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Solmaz, B. ve Görkemli, H. N. (2012). “Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(28). 183-189.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımına Yönelik Bir Araştırma. Tarih Okulu Dergisi. 7(17). 851-870. Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Dost Kitapevi, Ankara.
  • Vural, Z.B.A. , Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Uygulama. Journal Of Yaşar University. 20(5). 3348-3382.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları Tarihi. Dipnot Yayınları, Ankara.
  • Yüksel, A., Demir, B., Uçkun, G. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi Paylaşım Alanında İnternetin Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. 21.yüzyılda Eğitim ve Toplum. 5(14) 111-134.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Ezgi Zengin 0000-0002-4529-0246

Publication Date July 3, 2021
Submission Date April 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Zengin, E. (2021). ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(1), 51-63.
AMA Zengin E. ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. July 2021;5(1):51-63.
Chicago Zengin, Ezgi. “ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM Ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 5, no. 1 (July 2021): 51-63.
EndNote Zengin E (July 1, 2021) ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 5 1 51–63.
IEEE E. Zengin, “ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”, utsobilder/IJOSSAR, vol. 5, no. 1, pp. 51–63, 2021.
ISNAD Zengin, Ezgi. “ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM Ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 5/1 (July 2021), 51-63.
JAMA Zengin E. ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. 2021;5:51–63.
MLA Zengin, Ezgi. “ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM Ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, vol. 5, no. 1, 2021, pp. 51-63.
Vancouver Zengin E. ÇÖZÜM ARAŞTIRMA EĞİTİM ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. & DAP PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ŞİRKETLERİNİN WEB SİTESİ VE SOSYAL MEDYA HESAPLARININ KAŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. utsobilder/IJOSSAR. 2021;5(1):51-63.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches