Bu araştırma ile öğretmenlerin deneyimlerine dayalı olarak öğretmenlik mesleğinin profesyonelliğine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden “olgu bilim” deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme tekniği ile belirlenen 24 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlik mesleğinin profesyonelliğini olumlu etkileyen unsurların toplumsal hizmet, etik standartlara uyum ve uzmanlık bilgisi; olumsuz etkileyen unsurların ise hizmet içi eğitim, toplumsal statü, hizmet öncesi eğitim, özerklik, meslek örgütleri ve ödül sistemi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca mesleğin profesyonelliği üzerinde öğretmenin kendisinin, bakanlığın, öğrenci ve velilerin, deneyimin, okul yönetiminin ve eğitim fakültelerinin rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda hizmet içi eğitim faaliyetlerinin veriminin artırılması, mesleğin toplumsal saygı ve itibarının tekrar kazandırılması gibi öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 10, 2023 |
Publication Date | July 15, 2023 |
Submission Date | September 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches