In this study, the rigid wall test was simulated in a
virtual environment and the effect of high strength low alloy steel front
collision rail wall thickness on the crash performance of a vehicle was
investigated and the best wall thickness was determined for the front collision
rails. The FEE340 material in the HSLA (High-Strength Low-Alloy) steel group
was used in the front collision rails and the effects of the six different
material wall thicknesses used in the front collision rails were compared with
regard to the crash performance of the vehicle. The crash analyses of the
frontal collision rails with various thicknesses were performed by the Abaqus
finite element software. Total displacement, crush force efficiency (CFE), the
amount of force delivered to the passenger compartment and the amount of energy
damped by each collision member results were acquired from the simulations. For
the vehicle model used in the simulations, when the amounts of force delivered
to the passenger life cage, acceleration and displacement were evaluated, it
was seen that the best wall thickness for the HSLA steel front collision rail
was 2 mm.
Crash analysis finite element method front collision rail HSLA wall thickness
Bu çalışmada,
rijit duvar testi sanal ortamda simule edilerek yüksek mukavemetli düşük
alaşımlı çelik ön çarpışma kolu et kalınlığının aracın çarpışma performansına
etkisi incelenmiş ve en uygun et kalınlığı tespit edilmiştir. Ön çarpışma
kollarında HSLA (High-Strength Low-Alloy) çelik grubundaki FEE340 malzemesi
kullanılmış ve altı farklı et kalınlığının aracın çarpışma performansına
etkileri karşılaştırılmıştır. Simülasyonlarda çarpışma kolu, çarpışma kutusu ve
ön tampon (destek) traversinden oluşan yarım araç modeli kullanılmıştır. Farklı
kalınlığa sahip ön çarpışma kollarının çarpışma analizleri Abaqus sonlu
elemanlar yazılımı ile gerçekleştirilmiştir. Simülasyonlardan, toplam
deplasman, çarpışma kuvveti verimliliği (CFE), yolcu kabinine iletilen kuvvet
miktarı ve her bir çarpışma elemanı tarafından sönümlenen enerji miktarı
sonuçları elde edilmiştir. Simülasyonda kullanılan taşıt modeli için, yolcu
kabinine iletilen kuvvet, ivme ve deplasman miktarları değerlendirildiğinde
HSLA çelik ön çarpışma kolu için en uygun et kalınlığının 2 mm olduğu
görülmüştür.
çarpışma analizi sonlu elemanlar ön çarpışma kolu HSLA et kalınlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr