Sigorta sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin kanallara göre gelirlerini incelediğimizde acente kanalı pastada en büyük paya sahiptir. Bizim gibi birebir ilişkilerin çok kuvvetli olduğu coğrafyalarda acente müşteri ilişkisi, sigorta şirketi acente ilişkisinin önüne geçmektedir. Bu nedenle sigorta şirketleri kampanyalar, prim sistemleri ve sosyal organizasyonlarla acentelerini kendine bağlı tutmaya çalışırlar. Çünkü acentelerle kuvvetli bağ olması müşteriler ile ilişkilerin kuvvetli olması anlamına gelmektedir. Sigorta şirketleri en önemli kanallarını oluşturan acentelerin performanslarını ölçmek, takip etmek ve sürekli iyileştirmek için yöntemler geliştirme eğilimindedir. Anadolu Sigorta, acentelerini son üç yıllık performanslarını baz alarak geliştirdiği KPI’lar (Anahtar/Temel Performans Göstergesi) ile değerlendirerek performanslarına göre bir karne sistemi oluşturmuştur. Bu karne sisteminde belirlenen KPI’lara göre acentelerin aldıkları puanların ortalaması alınmış, en yüksek puana sahip acente referans noktası olarak belirlenmiş ve buna göre acentelerin yerini gösteren bir çalışma yapılmıştır.
Vermiş olduğunuz destek ve yayın çalışmalarından ötürü teşekkürlerimizi sunarız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |
Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)
Academic Resource Index | Google Scholar | ASOS Index |
Rooting Index | The JournalTOCs Index | General Impact Factor (GIF) Index |
Directory of Research Journals Indexing | I2OR Index
|