Ever since consumers have started to question the qualitative and quantitative aspects of products, quality has been the most critical factor in competition for enterprises. For Turkey to catch continuous improvement by broad practices of Total Quality Management, quality must be analyzed in details. In order for quality to expand in majority of companies within production and service sectors, entire society must be informed about quality.Universities play a very critical role in establishment of quality. The purpose of this research is to determine university students' knowledge and comprehension level of quality.
Tüketicilerin ürünün niteliksel ve niceliksel özelliklerini sorgulamaya başlamasından bu yana kalite, işletmeler için en önemli rekabet etmeni durumuna gelmiştir. Türk toplumunun kalite hareketini başlatıp sürekli gelişim amacına ulaşabilmesi için kalitenin kulaktan duyma bilgilerle değil, bütün ayrıntılarıyla öğrenilmesi gerekmektedir. Kalite kavramının üretim ve hizmet sektörlerinde yeşerip filizlenmesi için, tüm toplumun bilincine yerleştirilmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Kalite kavramının insanlara benimsetilmesinde en uygun iklim üniversiteler olmaktadır. Bu çalışmadaki amaç; kalite ve toplam kalite kavramlarının üniversite öğrencileri tarafından ne ölçüde kavranabildiğin! belirlemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2007 |
Submission Date | August 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 4 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)