BibTex RIS Cite

A Research About in Which Proportions Quality and Total Quality Management are Known Among University Students

Year 2007, Issue: 4, 7 - 19, 01.05.2007

Abstract

Ever since consumers have started to question the qualitative and quantitative aspects of products, quality has been the most critical factor in competition for enterprises. For Turkey to catch continuous improvement by broad practices of Total Quality Management, quality must be analyzed in details. In order for quality to expand in majority of companies within production and service sectors, entire society must be informed about quality.Universities play a very critical role in establishment of quality. The purpose of this research is to determine university students' knowledge and comprehension level of quality.

References

  • .Bulut, Ö.; Gökbunar, R.; Çivi, E.; Öztürk, M.E., "Eğitim Yönetiminin Çağdaşlaştırılması", Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarışması, Tüsiad Yayınları, İstanbul 1997 (6)
  • .Efil, İ., Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Alfa Yayınları No:608, Ekim 1999 (9)
  • .Esin, A., ISO 9001:2000 Işığında Hizmette Toplam Kalite, Metu Press, Ankara, Nisan 2002 (8)
  • .Gürlek T.B., "Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik", Önce Kalite Dergisi, Kalder Yayınları, Ekim-Kasım 1998 (4)
  • .Ishikawa, K., Toplam Kalite Kontrol, KalDer Yayınları No:7, İstanbul, Mayıs 1995 (3)
  • .Kavrakoğlu, L, Kalite Güvencesi ve ISO 9001, KalDer Yayınları No:1, İstanbul 1996(1)
  • .Köksal, G.,Eğitim Sistemleri Toplam Kalite Uygulamasının Sağlayacağı Yararlar" Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarışması, Tüsiad Yayınları, İstanbul 1997(7)
  • .Özkaya, M.O., 'Eczacıbaşı ve TKY", Önce Kalite Dergisi, Kalder Yay., Ocak-Şubat 2000 (5)
  • .Tutar, H., Standard Dergisi, TSE Yayını, Sayı:442, Ankara, Ekim 1998 (2)

Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi'nin Üniversite Öğrencileri Arasında Hangi Ölçülerde Tanındığına Yönelik Bir İnceleme

Year 2007, Issue: 4, 7 - 19, 01.05.2007

Abstract

Tüketicilerin ürünün niteliksel ve niceliksel özelliklerini sorgulamaya başlamasından bu yana kalite, işletmeler için en önemli rekabet etmeni durumuna gelmiştir. Türk toplumunun kalite hareketini başlatıp sürekli gelişim amacına ulaşabilmesi için kalitenin kulaktan duyma bilgilerle değil, bütün ayrıntılarıyla öğrenilmesi gerekmektedir. Kalite kavramının üretim ve hizmet sektörlerinde yeşerip filizlenmesi için, tüm toplumun bilincine yerleştirilmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Kalite kavramının insanlara benimsetilmesinde en uygun iklim üniversiteler olmaktadır. Bu çalışmadaki amaç; kalite ve toplam kalite kavramlarının üniversite öğrencileri tarafından ne ölçüde kavranabildiğin! belirlemektir.

References

  • .Bulut, Ö.; Gökbunar, R.; Çivi, E.; Öztürk, M.E., "Eğitim Yönetiminin Çağdaşlaştırılması", Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarışması, Tüsiad Yayınları, İstanbul 1997 (6)
  • .Efil, İ., Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Alfa Yayınları No:608, Ekim 1999 (9)
  • .Esin, A., ISO 9001:2000 Işığında Hizmette Toplam Kalite, Metu Press, Ankara, Nisan 2002 (8)
  • .Gürlek T.B., "Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik", Önce Kalite Dergisi, Kalder Yayınları, Ekim-Kasım 1998 (4)
  • .Ishikawa, K., Toplam Kalite Kontrol, KalDer Yayınları No:7, İstanbul, Mayıs 1995 (3)
  • .Kavrakoğlu, L, Kalite Güvencesi ve ISO 9001, KalDer Yayınları No:1, İstanbul 1996(1)
  • .Köksal, G.,Eğitim Sistemleri Toplam Kalite Uygulamasının Sağlayacağı Yararlar" Toplam Kalite Yönetimi Makale Yarışması, Tüsiad Yayınları, İstanbul 1997(7)
  • .Özkaya, M.O., 'Eczacıbaşı ve TKY", Önce Kalite Dergisi, Kalder Yay., Ocak-Şubat 2000 (5)
  • .Tutar, H., Standard Dergisi, TSE Yayını, Sayı:442, Ankara, Ekim 1998 (2)
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Erbaşı This is me

Gülcan Başak This is me

Süleyman Ersöz This is me

Publication Date May 1, 2007
Submission Date August 16, 2014
Published in Issue Year 2007 Issue: 4

Cite

APA Erbaşı, A., Başak, G., & Ersöz, S. (2007). Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi’nin Üniversite Öğrencileri Arasında Hangi Ölçülerde Tanındığına Yönelik Bir İnceleme. Verimlilik Dergisi(4), 7-19.

23139       23140          29293

22408 Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)