Günümüzde halkla ilişkiler birimleri, ortak kurum kültürü oluşturma ve yaygınlaştırma çalışmalarında, destek verme konumundan karar mekanizmalarında etkin rolü olan bir birim konumuna gelmiştir. Halkla ilişkiler uzmanları kurum kültürü öğelerini bilmeli ve uygulayabilmelidirler. Bu çalışmanın amacı, kurum kültürü kavramını oluşturmada ve güçlü yönlerini açığa çıkarmada yadsınamaz derecede önemli olan halkla ilişkiler çalışmalarının önemini vurgulamaktır. Öncelikle kültürün ve kurum kültürünün ne olduğu, hangi elemanları içerdiği açıklanmış, halkla ilişkiler çalışmalarının kurum kültürünün geliştirilmesine katkısının ne olacağı tartışılmıştır.
Public relations units which were giving support to efforts to develop and expand a common corporate culture have evolved into units playing an effective role in decision-making mechanisms. Public relations experts should be familiar with and be capable of applying the components of corporate culture. The purpose of this paper is to emphasize the importance of public relations activities which is undeniably crucial for developing the concept of corporate culture and to expose its strengths. It first outlines the concepts of culture and corporate culture and their components and discusses contributions made by public relations activities to the development of corporate culture.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Submission Date | August 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 3 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)