Bu araştırmanın amacı, özel ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerinden hareketle, il milli eğitim müdürlükleri bünyesinde görev yapan il eğitim denetmenlerinin, görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, mesleki etik ilkeleri ne düzeyde gözettiklerini belirlemektir. Bu amaçla, Adıyaman ilinde bulunan toplam üç özel ilköğretim okulunda görevli 49 öğretmene, Dağlı ve Akyıldız (2009) tarafından geliştirilen ve güvenirliliği Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0,95 olarak hesaplanan anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde; t testi, yüzde, standart sapma ve ortalama değer hesaplamaları yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırmada, il eğitim denetmenlerinin özel ilköğretim okullarına dönük mesleki davranışlarında, mesleki etik ilkeleri, genel olarak “orta düzeyde” gözettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 24, 2015 |
Submission Date | November 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 2 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)