Bir
Amfibi Grubun harekâta hazır olarak idame edilebilmesi için çoğunlukla harekâta
katılan gemiler ve kıyıda konuşlu üslerden oluşan istasyonlar arasında günlük
personel ve kargo nakliyatına ihtiyaç duyulur. Hava vasıtaları ile icra edilen
nakliye harekâtının günlük planlaması, heterojen ve kapasite kısıtlı bir araç
filosu ve iki farklı tipte yükü olan, çok depolu, zaman pencereli ve belirli
durumlar için iki vasıtanın beraber uçuşunu gerektiren zengin bir araç rotalama
probleminin çözümünü gerektirir. Söz konusu problem mevcut uygulamada yükün
vasıtalar arası aktarımı göz önüne alınmadan çözülmekte ve aktarmaların
sağlayabileceği tasarruf tespit edilememektedir. Bu makalede, bahse konu
problemin taşınan personelin ve kargonun hava vasıtaları arasında
aktarılabildiği daha genelleştirilmiş hali doğrusal tamsayılı programlama
modeli olarak formüle edilmiştir. Pratikte gerçekleşebilecek senaryolar
kullanılarak aktarmasız ve aktarmalı problem modelleri arasında karşılaştırma
yapılmış ve aktarmaların dahil edildiği modelin uygulanması ile önemli ölçüde
tasarruf sağlanabileceği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Submission Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 4 |
Journal of Productivity is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0)