Girişimcilik ülke ekonomilerinin gelişmesinde ve ekonomik refahın artmasında rol oynayan en önemli faktörlerden bir tanesidir. Bu sebeple oldukça büyük öneme sahiptir. Ancak taşıdığı bu öneme karşın ortaöğretimde müfredat incelendiğinde girişimcilik ve girişimcilik eğitiminin çok yaygın olmadığı görülmektedir. Söz konusu gerçek Kosova için de geçerlidir. Oysa girişimcilik potansiyeli olan öğrencilerin tespit edilmesi ve bu potansiyele uygun eğitimle söz konusu potansiyelin geliştirilmesi ülke kalkınması açısından elzemdir. Dolayısıyla yapılması gereken ilk şey öğrencilerin girişimcilik potansiyelinin araştırılması ve ardından bu potansiyeli destekleyerek açığa çıkaracak eğitim müfredatının geliştirilmesidir
Enterpreneurship is one of the crucial factors, developing the economies of the countries and promoting the economic welfare. Because of this, it has great importance. However being very important, when secondary education curriculum is analysed, it is seen that eneterpreneurship or eneterpreneurship education is not very comon. The reality in question is valid for Kosovo, too. Conversely, identifying students with the potential of entrepreneurship and with an appropriate education, improvement of this potenrial is essential for the development of the country. So, the first thing to be done is, after inquiring the potential of the students, improving the education curriculum that will support and reveal this potential
Other ID | JA57GT43VJ |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2016 |
Submission Date | August 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 8 |