ALGILANAN HİZMET KAVRAMININ MUHASEBECİ SEÇİMİNE ETKİSİ
Year 2012,
Volume: 4 Issue: 7, 65 - 72, 05.08.2016
Hayrettin Usul
Güler F. Uyar
Abstract
Muhasebeden hizmet talep eden müşterilerin muhasebe mesleği kavramını algılayış durumu, muhasebeci tercihini de etkiler. Algının oluşması ise şemalarla gerçekleşir. Şemalar kişileri etkileyen uyarının ne olduğunun anlaşılması ve değerlendirilmesi için oluşturulmuş zihinsel yapılardır. Bir başka ifadeyle şemalar hizmet talep eden kişilerde talep edilecek hizmete karşı algıların oluşmasını sağlar. Muhasebeden hizmet talep kişi de kendilerinde oluşan şemaların etkisi altındadır. Bu etki muhasebeciden karşılaştırılmasında kendini şiddetli olarak hissettirir. Muhasebeciden hizmet talep eden kişi hizmete karşılık ödemiş olduğu ücreti fazla algılarsa muhasebecisini değiştirme yoluna gidebilecektir. Ancak, fazla ücretten dolayı muhasebecisini değiştiren kişi aynı nedenlerden dolayı hekimini değiştirme yoluna gitmeyecektir. Bunun nedeni ise gibi kişinin algı düzeyine bağlıdır. Bu çalışmada muhasebecilik mesleğinin mükellefler tarafından algılanma düzeyi ve bu düzeye bağlı olarak muhasebecilere bakış açısı incelenmeye çalışılmıştır
References
- CÜCELOĞLU, D., İnsan Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, Ġstanbul, 1999
- DÖNMEZ,A.,“BiliĢsel Sosyal ġemalar”, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler pdf EriĢim 23.09.2011
- DURSUN,Y., ÇERÇĠ, M. “Algılanan Sağlık Hizmet Kalitesi, Algılanan Değer, Hasta Tatmini ve DavranıĢsal Niyet iliĢkileri Üzerine Bir AraĢtırma”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Temmuz- Aralık 2004,Sayı:23, ss.1-16
- KARAHAN, K., Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Aġ, Ġstanbul, 2000
- KOTLER, P., 1997, Marketing Management: Analysis, Plannig, Implementation and Control, Prentice Hall International, Inc., New Jersey 1997
- LANG,J.,Creating Architectural Theory, The Role of Behavioral Sciences in Enviromental Design, Van Nostrand Reinhold, New York, 1987
- MAZUMDAR, T. “A Value- Based Orientation to New Product Planning”, Journal of Consumer Marketing, 2000, Vol.10, No.1, pp.28-41
- ÖZEN, A. “Mimarı Sanal Gerçekçilik Ortamlarında Algı Psikolojisi”, http://ab.org.tr/ab06/bildiri/81.doc, EriĢim 23.09.2011
- NEAL, T., NAOKO, O., GENEVIEVE, A., “Job Satisfaction Among Nurse Assistants Employed in Nursing Homes an Analysis of Selected Job Characteristics”, Journal of Aging Studies, Vol: 3, No:4, pp. 369-370 2002
- USUL, H. Davranışsal Muhasebe, Asil Yayınları, Ankara, 2007
- YILMAZ, V., ÇATALBAġ, G., “Kredi Kartlarına ĠliĢkin Algının MüĢteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”, Finans, Politik & Ekonomik Yorumlar, 2007, Cilt:44, Sayı:513, ss.83-90
- ZERENLER, M., ÖĞÜT, A., “Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri AraĢtırması: Konya örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:2007, Sayı:18,ss.501- 519
THE IMPACT OF PERCEIVED SERVICE CONCEPT ON ACCOUNTANT
Year 2012,
Volume: 4 Issue: 7, 65 - 72, 05.08.2016
Hayrettin Usul
Güler F. Uyar
Abstract
The perception of accountancy profession by the consumers that demand accounting service affect the accountant selection process. The perception begins with schemas. Schemas are the mental structures to understand and evaluate the drivers of perception. In other words, they help development of perception of the demanded service by the consumer. The consumers and institutions that demand accountancy service are under influence of schemas. Such an effect can be strongly seen in a comparison of the expectations from an accountant and the payment for the accountancy service. If the customer of the accountant perceive that the payment of the accountancy service is higher, then s(he) may switch to another accountant. Nevertheless, depending on personal perception level, the person who change his/her accountant does not necessary change his/her practitioner because of the price. In this study, the perception level of accountant customers and their views on the accountants has been examined
References
- CÜCELOĞLU, D., İnsan Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, Ġstanbul, 1999
- DÖNMEZ,A.,“BiliĢsel Sosyal ġemalar”, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler pdf EriĢim 23.09.2011
- DURSUN,Y., ÇERÇĠ, M. “Algılanan Sağlık Hizmet Kalitesi, Algılanan Değer, Hasta Tatmini ve DavranıĢsal Niyet iliĢkileri Üzerine Bir AraĢtırma”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Temmuz- Aralık 2004,Sayı:23, ss.1-16
- KARAHAN, K., Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Aġ, Ġstanbul, 2000
- KOTLER, P., 1997, Marketing Management: Analysis, Plannig, Implementation and Control, Prentice Hall International, Inc., New Jersey 1997
- LANG,J.,Creating Architectural Theory, The Role of Behavioral Sciences in Enviromental Design, Van Nostrand Reinhold, New York, 1987
- MAZUMDAR, T. “A Value- Based Orientation to New Product Planning”, Journal of Consumer Marketing, 2000, Vol.10, No.1, pp.28-41
- ÖZEN, A. “Mimarı Sanal Gerçekçilik Ortamlarında Algı Psikolojisi”, http://ab.org.tr/ab06/bildiri/81.doc, EriĢim 23.09.2011
- NEAL, T., NAOKO, O., GENEVIEVE, A., “Job Satisfaction Among Nurse Assistants Employed in Nursing Homes an Analysis of Selected Job Characteristics”, Journal of Aging Studies, Vol: 3, No:4, pp. 369-370 2002
- USUL, H. Davranışsal Muhasebe, Asil Yayınları, Ankara, 2007
- YILMAZ, V., ÇATALBAġ, G., “Kredi Kartlarına ĠliĢkin Algının MüĢteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”, Finans, Politik & Ekonomik Yorumlar, 2007, Cilt:44, Sayı:513, ss.83-90
- ZERENLER, M., ÖĞÜT, A., “Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri AraĢtırması: Konya örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:2007, Sayı:18,ss.501- 519