Peygamberler, insanoğlunun eğitim-öğretim ihtiyacına cevap vermek
üzere görevlendirilmiş ve insanlar arasından seçilmiş elçilerdir.
Bu görevlendirmenin son halkası olan Hz. Muhammet’in (s.a.)
yaşamı ve davranış modelleri, insanın eğitimi ve öğretimine dair
birçok örnekle doludur. Onun sözleri, fiilleri, yaşam biçimi, ahlakı,
değer yüklü uygulamaları, insan ilişkileri, toplumsal hayattaki
duruşu ve diğerine olan bakış açısı, İslam dininin eğitim-öğretim
ilkeleri ve metotlarının genel özellikleri hakkında bilgi sunar. Eğitimde
ferdi farklılıklar, tedricilik, zamanlama, somuttan-soyuta
ilkesi, sevgi ilkesi, anlatma metodu, soru cevap metodu, örnek
verme metodu, tartışma metodu gibi modern dönemde eğitim bilimlerinin
bize sunduğu prensip ve metotların birçoğunun örnek
pratiklerini Hz. Peygamber’in hayatında gözlemleyebilmek mümkündür.
Bu çerçevede Hz. Peygamber’in hayatını bahsi geçen
yönleriyle incelemek, hem onun yüce şahsiyeti ve eğitimci kimliği
hakkında tanıcı olacak hem de günümüz din eğitimcilerine muhataplarıyla
ilişkilerinde rehberlik yapacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2015 |
Submission Date | September 14, 2015 |
Acceptance Date | October 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |
Journal of Near East University Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).