İnsanoğlu, doğası gereği iletişim içinde olmadan yaşayamaz. Gerek sözlü, gerek sözsüziletişim ile insan sürekli devingen bir etkileşim içindedir. Bir sanat eseri ile kurulaniletişimde çoğu zaman kültürlerarasılık öne çıkan bir unsurdur. Kültürlerarası iletişimise, bir sanat eserinin evrenselliğinin olmazsa olmazıdır. Kültür, toplumdan topluma değişkenöğeleri içinde barındıran bir olgudur. Saussure ise, göstergebilimsel yaklaşım ile budeğişkenliği en iyi şekilde açıklar. Her sözcüğün, filmin, bir göstereni, yani söz, müzik gibiizleyiciye yansıyan kısmı, bir de gösterileni yani, izleyicide yarattığı çağrışım vardır. Buçalışmada, aynı gösterenin farklı çağrışımları irdelenerek, sanatın evrenselliği, evrensel birfilozof olan Mevlana aracılığıyla kanıtlanmaya çalışılmaktadır. ‘Mevlana - Aşkın Dansı’belgeseli aracılığıyla, Hıristiyan, Musevi ve Müslüman olarak üç farklı dine mensupalımlayıcının Mevlana’ya bakış açısına ve çağrışımlarına odaklanarak, Mevlana’nın şiirleri,öğretileri ve felsefesi analiz edilecektir. Saussure’ün göstergebilimsel yaklaşımı çerçevesindeçözümlenen çalışmanın ana fikrini aslında Mevlana’nın dizeleri özetlemektedir: ‘Gel,gel, ne olursan ol, yine gel’…
İnsanoğlu, doğası gereği iletişim içinde olmadan yaşayamaz. Gerek sözlü, gerek sözsüziletişim ile insan sürekli devingen bir etkileşim içindedir. Bir sanat eseri ile kurulaniletişimde çoğu zaman kültürlerarasılık öne çıkan bir unsurdur. Kültürlerarası iletişimise, bir sanat eserinin evrenselliğinin olmazsa olmazıdır. Kültür, toplumdan topluma değişkenöğeleri içinde barındıran bir olgudur. Saussure ise, göstergebilimsel yaklaşım ile budeğişkenliği en iyi şekilde açıklar. Her sözcüğün, filmin, bir göstereni, yani söz, müzik gibiizleyiciye yansıyan kısmı, bir de gösterileni yani, izleyicide yarattığı çağrışım vardır. Buçalışmada, aynı gösterenin farklı çağrışımları irdelenerek, sanatın evrenselliği, evrensel birfilozof olan Mevlana aracılığıyla kanıtlanmaya çalışılmaktadır. ‘Mevlana - Aşkın Dansı’belgeseli aracılığıyla, Hıristiyan, Musevi ve Müslüman olarak üç farklı dine mensupalımlayıcının Mevlana’ya bakış açısına ve çağrışımlarına odaklanarak, Mevlana’nın şiirleri,öğretileri ve felsefesi analiz edilecektir. Saussure’ün göstergebilimsel yaklaşımı çerçevesindeçözümlenen çalışmanın ana fikrini aslında Mevlana’nın dizeleri özetlemektedir: ‘Gel,gel, ne olursan ol, yine gel’…
| Bölüm | Makaleler |
|---|---|
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
| Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.