BibTex RIS Kaynak Göster

"Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 27.12.2013

Öz

İnsanoğlu, doğası gereği iletişim içinde olmadan yaşayamaz. Gerek sözlü, gerek sözsüziletişim ile insan sürekli devingen bir etkileşim içindedir. Bir sanat eseri ile kurulaniletişimde çoğu zaman kültürlerarasılık öne çıkan bir unsurdur. Kültürlerarası iletişimise, bir sanat eserinin evrenselliğinin olmazsa olmazıdır. Kültür, toplumdan topluma değişkenöğeleri içinde barındıran bir olgudur. Saussure ise, göstergebilimsel yaklaşım ile budeğişkenliği en iyi şekilde açıklar. Her sözcüğün, filmin, bir göstereni, yani söz, müzik gibiizleyiciye yansıyan kısmı, bir de gösterileni yani, izleyicide yarattığı çağrışım vardır. Buçalışmada, aynı gösterenin farklı çağrışımları irdelenerek, sanatın evrenselliği, evrensel birfilozof olan Mevlana aracılığıyla kanıtlanmaya çalışılmaktadır. ‘Mevlana - Aşkın Dansı’belgeseli aracılığıyla, Hıristiyan, Musevi ve Müslüman olarak üç farklı dine mensupalımlayıcının Mevlana’ya bakış açısına ve çağrışımlarına odaklanarak, Mevlana’nın şiirleri,öğretileri ve felsefesi analiz edilecektir. Saussure’ün göstergebilimsel yaklaşımı çerçevesindeçözümlenen çalışmanın ana fikrini aslında Mevlana’nın dizeleri özetlemektedir: ‘Gel,gel, ne olursan ol, yine gel’…

"Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 27.12.2013

Öz

İnsanoğlu, doğası gereği iletişim içinde olmadan yaşayamaz. Gerek sözlü, gerek sözsüziletişim ile insan sürekli devingen bir etkileşim içindedir. Bir sanat eseri ile kurulaniletişimde çoğu zaman kültürlerarasılık öne çıkan bir unsurdur. Kültürlerarası iletişimise, bir sanat eserinin evrenselliğinin olmazsa olmazıdır. Kültür, toplumdan topluma değişkenöğeleri içinde barındıran bir olgudur. Saussure ise, göstergebilimsel yaklaşım ile budeğişkenliği en iyi şekilde açıklar. Her sözcüğün, filmin, bir göstereni, yani söz, müzik gibiizleyiciye yansıyan kısmı, bir de gösterileni yani, izleyicide yarattığı çağrışım vardır. Buçalışmada, aynı gösterenin farklı çağrışımları irdelenerek, sanatın evrenselliği, evrensel birfilozof olan Mevlana aracılığıyla kanıtlanmaya çalışılmaktadır. ‘Mevlana - Aşkın Dansı’belgeseli aracılığıyla, Hıristiyan, Musevi ve Müslüman olarak üç farklı dine mensupalımlayıcının Mevlana’ya bakış açısına ve çağrışımlarına odaklanarak, Mevlana’nın şiirleri,öğretileri ve felsefesi analiz edilecektir. Saussure’ün göstergebilimsel yaklaşımı çerçevesindeçözümlenen çalışmanın ana fikrini aslında Mevlana’nın dizeleri özetlemektedir: ‘Gel,gel, ne olursan ol, yine gel’…

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Toğuşlu

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toğuşlu, A. (2013). "Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1).
AMA Toğuşlu A. "Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak. YSBD. Aralık 2013;1(1).
Chicago Toğuşlu, Arzu. “‘Mevlana-Aşkın Dansı’ İle Evrenselliğe Odaklanmak”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 1 (Aralık 2013).
EndNote Toğuşlu A (01 Aralık 2013) "Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1 1
IEEE A. Toğuşlu, “‘Mevlana-Aşkın Dansı’ İle Evrenselliğe Odaklanmak”, YSBD, c. 1, sy. 1, 2013.
ISNAD Toğuşlu, Arzu. “‘Mevlana-Aşkın Dansı’ İle Evrenselliğe Odaklanmak”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1/1 (Aralık 2013).
JAMA Toğuşlu A. "Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak. YSBD. 2013;1.
MLA Toğuşlu, Arzu. “‘Mevlana-Aşkın Dansı’ İle Evrenselliğe Odaklanmak”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 1, 2013.
Vancouver Toğuşlu A. "Mevlana-Aşkın Dansı" İle Evrenselliğe Odaklanmak. YSBD. 2013;1(1).

-