Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.
Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır.