Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.
Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |