BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 27.12.2013

Öz

Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.

Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 27.12.2013

Öz

Bu araştırma, farklı eğitim programlarına devam eden lise II. sınıf öğrencilerininalgıladıkları anne-baba davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırşehir ili merkez liselerinde(Meslek, Düz, Anadolu-Fen-Süper liseleri) öğrenimine devam eden 378 öğrencidenoluşmuştur. Öğrencilerin; sosyal becerileri “Sosyal Beceri Envanteri”; algılanan annebabadavranışları “Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri” kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; algılanan anne-baba davranışlarının, devam edileneğitim programlarının, öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde farklılık oluşturduğu; devamedilen eğitim programlarına göre de algılanan anne-baba davranışlarının farklılıkgösterdiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; araştırmacılartarafından, sosyal beceri konusunda farklı yaş grupları ve farklı değişkenlerle yeni araştırmalaryapılması önerilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Hicret Güdük Bu kişi benim

Ayşe Belgin Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güdük, A. H., & Aksoy, A. B. (2013). Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3).
AMA Güdük AH, Aksoy AB. Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. YSBD. Aralık 2013;2(3).
Chicago Güdük, Ayşe Hicret, ve Ayşe Belgin Aksoy. “Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 3 (Aralık 2013).
EndNote Güdük AH, Aksoy AB (01 Aralık 2013) Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 3
IEEE A. H. Güdük ve A. B. Aksoy, “Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, YSBD, c. 2, sy. 3, 2013.
ISNAD Güdük, Ayşe Hicret - Aksoy, Ayşe Belgin. “Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (Aralık 2013).
JAMA Güdük AH, Aksoy AB. Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. YSBD. 2013;2.
MLA Güdük, Ayşe Hicret ve Ayşe Belgin Aksoy. “Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 3, 2013.
Vancouver Güdük AH, Aksoy AB. Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Algıladıkları Anne-Baba Davranışları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. YSBD. 2013;2(3).