Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.
Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2013 |
Submission Date | December 30, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 4 |