BibTex RIS Cite

Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.

Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Cihan Becan This is me

Publication Date December 30, 2013
Submission Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Becan, C. (2013). Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. December 2013;2(4).
Chicago Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 4 (December 2013).
EndNote Becan C (December 1, 2013) Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE C. Becan, “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”, YSBD, vol. 2, no. 4, 2013.
ISNAD Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (December 2013).
JAMA Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. 2013;2.
MLA Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 4, 2013.
Vancouver Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. 2013;2(4).