BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.

Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Reklamlar içerdikleri metinsel ve görsel öğeleri ile sürekli tüketiciler ile iletişime geçmektedir.Günümüzde postmodern reklam iletileri altında sunulan mesajlar, ürün ve hizmetlerintanıtımını gerçekleştirmenin yanı sıra, belli bir yaşam tarzını ve ideolojik içeriğinide tüketiciye/alıcıya aktarmaktadır. Bu çalışmada Audi markasının A5 Sportback modelinindergide yayınlanan reklamı, duyuşsal reklam iletisine örnek olarak seçilmiştir. Buçalışmada göstergebilim ilkelerinden faydalanarak reklam metninde anlamın nasıl tasarlandığı,nasıl verildiği ve nasıl iletildiği araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Buçerçevede seçilen örnek reklam iletisinin göze yönelik görüntüsel ve dilsel göstergelerindüzenleniş, eklemleniş biçimlerine ve içeriğin biçimine göre geniş bir boyutta göstergebilimselçözümlemesi gerçekleştirilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihan Becan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Becan, C. (2013). Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. Aralık 2013;2(4).
Chicago Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 4 (Aralık 2013).
EndNote Becan C (01 Aralık 2013) Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE C. Becan, “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”, YSBD, c. 2, sy. 4, 2013.
ISNAD Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Aralık 2013).
JAMA Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. 2013;2.
MLA Becan, Cihan. “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında ‘Göstergeleri’ Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 4, 2013.
Vancouver Becan C. Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında "Göstergeleri" Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi. YSBD. 2013;2(4).

-