BibTex RIS Cite

Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.

Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 4, - , 30.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Bekir Tanuğur This is me

F.o Bekiroğlu This is me

Cem Gürel This is me

Erol Süzük This is me

Publication Date December 30, 2013
Submission Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Tanuğur, B., Bekiroğlu, F., Gürel, C., Süzük, E. (2013). Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. December 2013;2(4).
Chicago Tanuğur, Bekir, F.o Bekiroğlu, Cem Gürel, and Erol Süzük. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 4 (December 2013).
EndNote Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E (December 1, 2013) Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE B. Tanuğur, F. Bekiroğlu, C. Gürel, and E. Süzük, “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, YSBD, vol. 2, no. 4, 2013.
ISNAD Tanuğur, Bekir et al. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (December 2013).
JAMA Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. 2013;2.
MLA Tanuğur, Bekir et al. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 4, 2013.
Vancouver Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. 2013;2(4).