BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.

Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Tanuğur Bu kişi benim

F.o Bekiroğlu Bu kişi benim

Cem Gürel Bu kişi benim

Erol Süzük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tanuğur, B., Bekiroğlu, F., Gürel, C., Süzük, E. (2013). Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. Aralık 2013;2(4).
Chicago Tanuğur, Bekir, F.o Bekiroğlu, Cem Gürel, ve Erol Süzük. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 4 (Aralık 2013).
EndNote Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E (01 Aralık 2013) Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE B. Tanuğur, F. Bekiroğlu, C. Gürel, ve E. Süzük, “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, YSBD, c. 2, sy. 4, 2013.
ISNAD Tanuğur, Bekir vd. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Aralık 2013).
JAMA Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. 2013;2.
MLA Tanuğur, Bekir vd. “Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 4, 2013.
Vancouver Tanuğur B, Bekiroğlu F, Gürel C, Süzük E. Yeni Ortaöğretim Fizik Programının Günlük Hayatla İlişkilendirilmesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. YSBD. 2013;2(4).

-