Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. ve 10. sınıf yeni fizik programının günlük hayatlailişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla yeniortaöğretim fizik programı ile ilgili 9. ve 10. sınıflar için anketler geliştirilmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İstanbul ili Anadolu bölgesindeki düz lise ve Anadolu liselerindegörev yapan 72 fizik öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin öğretmen görüşlerinegöre aritmetik ortalaması hesaplanmış, öğretmenlerin görüşleri sınıf, okul ve kıdemdeğişkeni açısından nicel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre 9. ve 10 sınıfortaöğretim programının kısmen günlük hayatla ilişkilendirilebildiği gözlenmiştir. Ayrıcaöğretmen görüşleriyle sınıf, okul türü ve kıdem değişkeni arasında anlamlı farklılık olmadığıtespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4 |
-