İvan Aleksandroviç Gonçarov, XIX. Rus edebiyatının en önemli yazarlarından biridir. 1847 yılında Olağan Bir Öykü (Обыкновенная История) adlı ilk romanı ile Rus edebiyatındaki yerini alan yazar, dönemin etkin eleştirmenlerinden Vissarion Grigoryeviç Belinski’nin olumlu değerlendirmelerinin etkisinde kalarak ikinci romanı Oblomov’un (Обломов) taslağını oluşturur. 1859 yılında yayımlanan Oblomov romanı, yazarın tüm dünyada tanınmasını sağlar. 1869 yılına gelindiğinde, yazarın üçüncü ve son romanı Yamaç (Обрыв) yayımlanır. Rus gerçekçiliğinin klasik eserlerinden biri olan söz konusu romanın önemi, 1840’lı ve 1850’li yıllarda Rus toplumuna ait gündelik yaşam gerçekliklerini, toprak köleliğinin toplum üzerinde yarattığı derin krizi, eski ile yeninin çatışmasındaki büyük tragedyayı nesnel bir bakış açısıyla yansıtmasında gizlidir. Eserin ana kahramanı, aristokrat Boris Pavloviç Rayski’dir. Soy kütüğünün kendisine çizdiği kaderi reddederek sanatçı olmaya karar veren Rayski, XIX. yüzyıl Rus soylularının mustarip oldukları can sıkıntısı nöbetine yakalanmamayı ister. Rayski’ye göre bu çağa ivme kazandıracak tek şey, tutkudur. Bu anlamda Rayski’nin kişilik özelliklerindeki farklı yanların gösterilmesinde eserdeki kadın karakterler Sofya, Marfinka, Vera ve büyükanne Tatyana Markovna büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Gonçarov’un sanat anlayışına göre Yamaç adlı romanındaki kadın karakterlerin karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelenmesi ve özgün yanlarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Sayın hocam, şimdiden yardımlarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
-