123456
It is known that there have been differences between generations throughout human history and that generations change depending on time and space. In this context, there are significant differences between generations that are intertwined with technology and others. This generation is called Generation Z in the western sense. This generation after 2000 is exposed to swearing during the socialization process. The study aimed to examine the perceptions of swearing of tenth-grade secondary school students who are members of this generation. In this direction, it was attempted to reveal what swearing is, why the students prefer swearing, in which environments they are exposed to swearing mostly, how they feel when exposed to swearing, and finally what suggestions they offer to prevent swearing. In line with this purpose, an open-ended questionnaire form was applied to 142 tenth-grade students attending secondary education institutions affiliated with the Provincial Directorate of National Education in order to reveal how secondary school students perceive swearing. Descriptive analysis technique was applied in the analysis of the findings. As a result of the research, it was determined that secondary school students defined swearing as bad words, insults, reactions caused by anger, slang and sexually explicit words. The reason that pushed the students to swear was seen as nervousness and calming the anger. It is determined that students are more exposed to swearing in school, neighborhood and family environments. It is determined that the feelings observed in students who swear and are exposed to swearing are evil, sadness and helplessness.
123456
İnsanlık tarihi boyunca kuşaklar arası farklılıkların olduğu ve bu kuşakların zaman ve mekâna bağlı olarak değişiklik gösterdiği bilinmektedir. Bu bağlamda teknolojiyle iç içe olan kuşaklar ile diğerleri arasında belirgin farklılıklar görülmektedir. 2000 sonrası bu kuşak, sosyalizasyon sürecinde küfre maruz kalmaktadır. Çalışmada, bu kuşak mensubu olan ortaöğretim onuncu sınıf öğrencilerinin küfür algılarını incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin; küfrün ne olduğu, neden küfrü tercih ettiği, daha çok hangi ortamlarda küfre maruz kaldığı, küfre maruz kalırken ve küfrederken ne hissettiği ve son olarak da küfrü önlemeye yönelik hangi önerileri sundukları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaöğretim öğrencilerinin küfrü nasıl algıladığını ortaya koymak üzere Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaöğretim kurumlarında okula devam eden 142 onuncu sınıf öğrencisine açık uçlu anket formu uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların analizinde betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin küfrü; kötü söz, hakaret etmek, sinirlilikten kaynaklı tepki, argo ve cinsel içerikli söz olarak tanımladığı tespit edilmiştir. Öğrencileri küfre iten neden ise sinirlilik hali ve öfkeyi yatıştırma olarak görülmüştür. Öğrencilerin okul, mahalle ve aile ortamında küfre çokça maruz kaldıkları tespit edilmiştir. Küfreden ve küfre maruz kalan öğrencilerde gözlenen duygunun kötülük, üzgün olma ve acziyet olduğu belirlenmiştir.
123456
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Sosyoloji (Diğer) | 
| Bölüm | Makaleler | 
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 123456 | 
| Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2025 | 
| Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2025 | 
| Kabul Tarihi | 11 Nisan 2025 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 | 
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.