Bilişim
teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya günümüzde haberleşmenin ve
iletişimin merkezine oturmuştur. Günlük hayatın vazgeçilmezi haline gelen
sosyal medya, farklı platformları, farklı kullanıcı gruplarını içermektedir.
Gençlerin sosyal medyayı daha fazla kullandığı birçok istatistiksel ve akademik
araştırmalarda kanıtlanmıştır. Bu bağlamda, yapılan çalışma üniversite
öğrencilerinin sosyal medya kullanım tercihlerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında 115 erkek, 95 kadın olmak üzere toplamda 210
üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırmada katılımcıların sosyal
medya kullanım sıklıklarını ölçmek amacıyla “Sosyal Medya Aracı Kullanım Sıklığı Ölçeği”
kullanılmıştır. Ayrıca anketin ikinci bölümünde “Sosyal Medya Kullanım Amaçları
Ölçeği” kullanılarak katılımcıların sosyal medya kullanım tercihleri
araştırılmıştır. Araştırma sonuçları katılımcılar tarafından en sık kullanılan
sosyal medya platformlarının “Instagram”, “Youtube” ve “Twitter” olduğunu ve
katılımcıların sosyal medyayı daha çok “bilgi paylaşma ve haberdar olma” amaçlı
kullandıklarını göstermiştir. Katılımcıların
tamamına yakını sosyal medya platformlarına akıllı telefon kullanarak
erişmektedir ve sosyal medyaya günlük 4 saate yakın vakit ayırmaktadır.
Social media is now at the center of
communication with the development of Information Technologies. Social media,
which has become an indispensable part of our daily life, includes different
platforms and different user groups. It has been pointed out in many
statistical and academic articles that young people use social media more
frequently. Within this context, this study aims to reveal the social media
usage preferences of university students. Data were
collected from 210 university students, including 115 males and 95
females. "Social Media Tool Frequency of Use Scale" was used to
measure the frequency of social media usage of the participants. Research
results showed that the most frequently used social media platforms are
“Instagram”, “Youtube” and “Twıtter”
respectively and participants mostly used social media for “sharing information
and need to be informed”. Almost all of
the participants access social media platforms via smartphone, and they spend about 4 hours every day on
social media in our sample.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |