BibTex RIS Cite

Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama

Year 2006, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 98, 19.01.2016

Abstract

Bilgi çağının gereklilikleri eğitime de yansımıştır. Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan ilköğretim matematik dersi öğretim programlarındaki yeni yapılanmalar bu yansımanın kaçınılmaz bir sonucu olarak görülebilir. Yeni matematik programlarının önerdiği matematik öğretimi süreci öğrenciyi etkin kılan, matematiksel düşüncelerini sınıf içinde paylaşmasına olanak tanıyan, matematiğin anlayarak ve ilişkilendirilerek öğrenilmesini sağlayan bir öğretim sürecidir. Bu sürecin sınıflarda işlerlik kazanması için kullanılabilecek öğretim yöntemlerinden biri de yaratıcı dramadır. Bu çalışmanın amacı yaratıcı dramanın matematik öğretiminde bir yöntem olarak kullanımını örneklendirmektir. Bu amaçla ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde kümeler alt öğrenme alanında hazırlanan yaratıcı drama temelli bir matematik ders planı sunulmuştur. Bu plan çerçevesinde yaratıcı dramanın aşamalarının matematiksel kavramların öğretiminde nasıl bir rol oynayacağı tartışılmıştır. 

Year 2006, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 98, 19.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Research Article
Authors

Asuman, Oylum Duatepe, Akkuş

Publication Date January 19, 2016
Published in Issue Year 2006 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Duatepe, Akkuş, A. O. (2016). Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 89-98.