Research Article
BibTex RIS Cite

Editörden

Year 2019, Volume: 14 Issue: 2, 1 - 1, 01.06.2019

Abstract

Öz

Yaratıcı Drama Dergisi’nin 14. cilt 2. sayısında yeni çalışmalarla yine sizlerle olmaktan mutluluk duyuyoruz. Dergimizin bu sayısında da yaratıcı drama alanında yapılan farklı disiplinlerden ulusal ve uluslararası çalışmalara yer veriyoruz. Bu sayı- mızda yer alan çalışmalarda YÖK’ün ve MEB’in yaratıcı drama yaklaşımları değerlendirilmiş, yaratıcı dramayla ders planlama sürecinde yaşanılan sorunlar ele alınmış, eğitmenlerin sosyal adalet tutumları incelenmiş, uzmanlara tarafından müzede sosyal bilgiler eğitiminde yaratıcı drama yönteminin kullanımı değerlendirilmiş, yaratıcı drama dersi veren öğretim elemanlarının nitelikleri irdelenerek rol içinde çalışmanın özelliklerine yer verilmiştir.

Dergimizin bu sayısında; Ömer Adıgüzel ve Gizem Sivrikaya’nın Güzel Sanatlar Eğitim Alanı Olarak Yaratıcı Dra- manın MEB ve YÖK Programlarındaki Görünümü, İhsan Metinnam’ın Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Yaratıcı Drama Oturumu Planlama Sürecinde Yaşadıkları Sorunların İncelenmesi, Antigoni Laskaridou, Alkistis Kontoyianni, Christina Zoniou ve Asterios Tsiaras’ın Gençlere Medeni Kanunu Öğretmek: Hukuk Okuryazarlığı Eğitiminde Süreçsel Dramanın Bir Araç Olarak Kullanımı, Merve Ulu ve Ferah Burgul Adıgüzel’in Müzede Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Bir Yöntem Olarak Kullanımına İlişkin Uzman Görüşleri, Ömer Nayci’nin Çocuk ve Drama Dersi Veren Öğretim Eleman- larının Niteliklerine İlişkin Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Görüşleri, Fatih Çetin Çetinkaya ve Muhammet Sön- mez’in Masal Anlatımının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Konuşma Prozodilerine Etkisi, Theodora Papaioannou ve Alkistis Kondoyianni’nin Eğitimde Drama ile ‘Ötekinin’ Kabulünü Teşvik Etmek adlı makalelerine ve Patrice Baldwin’in Working in Role – Teachers and Children adlı görüş yazısına yer verilmiştir.

Dergimizin bu sayısını da yaratıcı drama alanında yapılan yeni çalışmalar açısından değerlendirerek alanımızın ve bi- reysel olarak eğitmenlik boyutumuzun farklı alanlarla etkileşimi açısından yayınlarımızı takip etmenizi diliyoruz. Bu sayımızı çalışmalarıyla destekleyen yazarlarımıza, titizlikle değerlendirme yapan hakemlerimize ve emeği geçenlere çok teşekkür ediyor, sizlerin de çabamıza ortak olmanızı bekliyoruz.

Yaratıcı drama alanına katkı sağlamak amacıyla yapılacak yeni araştırma ve projelerin yer alacağı 2020 yılının ilk sayı- sında buluşmak dileğiyle...

References

  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama (3. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Year 2019, Volume: 14 Issue: 2, 1 - 1, 01.06.2019

Abstract

References

  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama (3. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Editör
Authors

Ferah Burgul Adıgüzel This is me

Publication Date June 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Burgul Adıgüzel, F. (2019). Editörden. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(2), 1-1.