Bu çalışmada, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı drama tekniklerinden özel mülkiyet/yarım bırakılmış materyal tekniğinin yaratıcı yazma yaklaşımı ile karşılaştırılmasını amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, deney grubunda 26, kontrol grubunda 24 öğrenci olmak üzere toplam 50, dördüncü sınıf öğrencisi çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel veriler; öğrencilerin araştırma öncesi ve sonrası yazdıkları serbest öykülerden, süreç boyunca elde edilen yazma ürünlerinden ve öğrencilerle yapılan odak grup görüşmelerinden elde edilmiştir. Yazılı ürünlerin tümü betimsel analizle, odak grup görüşmeleri sonunda ortaya çıkan nitel veriler ise içerik analizi yoluyla irdelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, deney grubu öğrencilerinin yazma ürünlerinde betimlemelere yer verdiği; öykü kahramanı ile özdeşim kurabildikleri; özgün düşünceler üretebildikleri ve farklı bakış açıları kazandıkları, akıcı bir anlatım dili geliştirdikleri görülmüştür. Öğrencilerle gerçekleştirilen odak grup görüşmelerinden içerik analizi ile elde edilen veriler de bu sonucu destekler niteliktedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında Türkçe dersleri kapsamında öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek için özel mülkiyet/yarım bırakılmış materyal tekniğinin kullanılmasının faydalı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International