Bu çalışmada, yaratıcı drama tekniklerinden biri olan fragman tekniği ile geleneksel özetleme etkinliğinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarının gelişimi ve iki tür etkinliğe yönelik algıları açısından karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada öğrenciler 19 ve 20 kişilik iki gruba ayrılmıştır. Her iki gruba da aynı yazara ait benzer konulu iki farklı kısa öykü uygulanmıştır. Böylece her iki grup da farklı hikâyelerle hem fragman hem de geleneksel özetleme tekniğini kullanmışlardır. Uygulamalar tamamlandıktan sonra her iki grupla odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Sonuçlara göre, iki görev, ana fikirlerin etkin bir şekilde kapsanması ve içerdiği bilişsel süreçler açısından benzer bulunmuştur. Odak gruplarına göre, öğrenciler fragman yöntemini kullanarak hikayelere baktıklarında, onlar hakkında daha iyi hissettikleri ve daha iyi anladıkları görülmüştür. Öğrenciler fragman stratejisini üç ana nedenden dolayı beğendiklerini ifade etmişlerdir: olayları dahil ederek anlamalarına ve hatırlamalarına yardımcı olması, yeni, eğlenceli ve motive edici deneyimler vermesi ve konuşma becerilerinin özet tekniğinden daha iyi kullanılması.
Bu çalışma için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve beşeri bilimler etik kurulundan gerekli izinler alınmıştır. izin tarihi: 02-11-2021
In this study, it is aimed to compare the trailer technique, which is one of the creative drama techniques, with the traditional summarizing activity in terms of the development of students' reading comprehension and their perceptions of the two types of activities. In the study, in which qualitative data collection methods were used, the students were divided into two groups of 19 and 20. Two different short stories belonging to the same author and with the same theme were applied to both groups. Thus, both groups used both trailer and traditional summarizing technique with different stories. After the applications were completed, semi-structured interviews were conducted with both groups. According to the results, the two tasks were found similar in terms of efficient coverage of main ideas and the cognitive processes involved. According to the focus groups, when students looked at the stories using the trailer method, they seemed to feel better about them and understand them better. Students liked the trailer strategy for three main reasons: it helps them understand and remember things by getting them involved, it gives them new, fun, and motivating experiences, and it uses speaking skills better than the summary technique.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Literary Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 19 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International