Other
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 19 Issue: 2, 188 - 202, 15.08.2024

Abstract

References

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama (1.baskı), Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130. https://doi.org/10.21612/yader.2020.007. Aksoy, A. N., Koçtürk, M. (2019). Ebeveyn tutumlarını algılama ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 63-70. https://doi.org/10.18506/anemon.473873
  • Ay, Y. (2017). The effect of learning types/styles on student achievement. In: Karadag E. (Ed) The factors effecting student achievement. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56083-0_19.
  • Balkul, H. İ. (2020). Deneyimsel öğrenme kuramının çeviri teknolojileri eğitimine uyarlanması. H.İ. Balkul (Ed.), Çeviride teknoloji: süreç ve uygulama içinde (Sayı: 1, ss. 99-124).

Yaratıcı Dramanın 0-6 Yaş Çocuk Sahibi Annelerde Olumlu Ebeveyn Tutumları Geliştirmesine Etkisi

Year 2024, Volume: 19 Issue: 2, 188 - 202, 15.08.2024

Abstract

Aile, birbirinin davranışlarını etkileyen anne, baba ve çocuk üçgeninden oluşan bir yapıdır. Bu ortam çocuğun sosyal, bilişsel, duygusal, dil ve psikomotor gelişiminin yanı sıra öz bakım becerilerinin gelişimini de etkiler. Bu gelişimin olumlu seyri, ebeveynlerin çocuğa karşı tutumlarında ne gibi değişikliklere neden olabileceklerinin farkında olmalarına bağlıdır. Bunu keşfetmenin ve farkındalık yaratmanın bir yolu da “yaratıcı drama yöntemi”dir. Bu çalışmada da 0-6 yaş grubundaki çocukları olan ebeveynlerin kendi tutumları ve bu tutumların çocukları üzerindeki etkisi yaratıcı drama yöntemiyle gösterilmiştir. Bu çalışmada gönüllü 12 ebeveyne 6 seans 180 dakikalık ve 2 seans 60 dakikalık ebeveynlik ve yaratıcı drama atölye çalışmaları yapılmıştır. Çalışmada nitel, nicel ve betimsel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda yaratıcı drama uygulamalarının demokratik tutumlarda anlamlı bir artışa [t(11) = -3.44, p < 0.005] ve otoriter tutumlarda anlamlı bir azalmaya [t(11) = 6.89, p) neden olduğu bulunmuştur. < 0,001]. Ayrıca koruyucu ve hoşgörülü tutumlarda beklenen değişim yönünde bir azalma olsa da istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (0,10 < p < 0,05). Sonuç olarak yaratıcı drama, ebeveynlerin çocuklarına karşı davranışlarında olumlu değişiklikler yaratabilen bir tekniktir.

Supporting Institution

Çağdaş Drama Derneği

References

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama (1.baskı), Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130. https://doi.org/10.21612/yader.2020.007. Aksoy, A. N., Koçtürk, M. (2019). Ebeveyn tutumlarını algılama ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 63-70. https://doi.org/10.18506/anemon.473873
  • Ay, Y. (2017). The effect of learning types/styles on student achievement. In: Karadag E. (Ed) The factors effecting student achievement. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56083-0_19.
  • Balkul, H. İ. (2020). Deneyimsel öğrenme kuramının çeviri teknolojileri eğitimine uyarlanması. H.İ. Balkul (Ed.), Çeviride teknoloji: süreç ve uygulama içinde (Sayı: 1, ss. 99-124).
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interpretation-Drama Writing
Journal Section Research Article
Authors

Serap Ercan

Levent Aslantaş This is me

Publication Date August 15, 2024
Submission Date October 25, 2023
Acceptance Date July 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Ercan, S., & Aslantaş, L. (2024). Yaratıcı Dramanın 0-6 Yaş Çocuk Sahibi Annelerde Olumlu Ebeveyn Tutumları Geliştirmesine Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(2), 188-202.