Aile, birbirinin davranışlarını etkileyen anne, baba ve çocuk üçgeninden oluşan bir yapıdır. Bu ortam çocuğun sosyal, bilişsel, duygusal, dil ve psikomotor gelişiminin yanı sıra öz bakım becerilerinin gelişimini de etkiler. Bu gelişimin olumlu seyri, ebeveynlerin çocuğa karşı tutumlarında ne gibi değişikliklere neden olabileceklerinin farkında olmalarına bağlıdır. Bunu keşfetmenin ve farkındalık yaratmanın bir yolu da “yaratıcı drama yöntemi”dir. Bu çalışmada da 0-6 yaş grubundaki çocukları olan ebeveynlerin kendi tutumları ve bu tutumların çocukları üzerindeki etkisi yaratıcı drama yöntemiyle gösterilmiştir. Bu çalışmada gönüllü 12 ebeveyne 6 seans 180 dakikalık ve 2 seans 60 dakikalık ebeveynlik ve yaratıcı drama atölye çalışmaları yapılmıştır. Çalışmada nitel, nicel ve betimsel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda yaratıcı drama uygulamalarının demokratik tutumlarda anlamlı bir artışa [t(11) = -3.44, p < 0.005] ve otoriter tutumlarda anlamlı bir azalmaya [t(11) = 6.89, p) neden olduğu bulunmuştur. < 0,001]. Ayrıca koruyucu ve hoşgörülü tutumlarda beklenen değişim yönünde bir azalma olsa da istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (0,10 < p < 0,05). Sonuç olarak yaratıcı drama, ebeveynlerin çocuklarına karşı davranışlarında olumlu değişiklikler yaratabilen bir tekniktir.
Çağdaş Drama Derneği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Interpretation-Drama Writing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2024 |
Submission Date | October 25, 2023 |
Acceptance Date | July 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 19 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International