Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaratıcı dramayı kullanırken teorik bilgilerini nasıl ve ne derece kullandıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenolojik desene göre yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu ise amaçlı örneklem ile seçilen 32 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki alan uzmanı desteği ile oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre okul öncesi öğretmenlerinin uygulamaya yönelik teorik bilgilerinin iyi olduğu ancak bu bilgileri uygulamalarına yansıtma konusunda zorlu bir süreç yaşadıkları ortaya çıkarılmıştır. Öğretmenler yaratıcı dramanın çocukların bütün gelişim alanlarını desteklediğini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin uygulamaları esnasında yaratıcı dramanın ısınma, hazırlık ve canlandırma aşamalarını bir bütün olarak uygulamadıkları ortaya çıkarılmıştır. Bunun yerine sadece teknikleri, sadece ısınma oyunlarını ya da çocukların oyunlarından esinlenmek suretiyle etkinlikler yaptıklarını belirtmişlerdir. Mesleki olarak deneyimli öğretmenlerin uygulama sıklıklarının deneyimsiz olan öğretmenlere göre daha fazla olduğu belirtilmiştir., Uygulamada karşılaştıkları zorluklar ise aşamaların tümünün uygulanmasının zorluğu şeklinde sıklıkla dile getirilmiştir, aynı zamanda sınıf ortamlarının kalabalık olması ve materyal eksikliği ve çocukların dikkatlerini çekememek gibi sorunlar da belirtilmiştir. Bütün bu bulgular sonucunda ise öğretmenlerin lisans eğitimlerinde aldıkları yaratıcı dramaya yönelik teorik ve bilhassa da uygulamalı derslerin artırılması gerektiği ve çalışan öğretmenlerin de yaratıcı dramaya yönelik hizmet içi ve benzeri eğitimlerle desteklenmesi gerektiği söylenebilir.
erken çocukluk eğitimi okul öncesi eğitim okul öncesi öğretmen görüşleri yaratıcı drama drama etkinlikleri
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Art History, Theory and Criticism (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | July 9, 2025 |
| Submission Date | August 2, 2024 |
| Acceptance Date | May 27, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 1 |