Letter to Editor
BibTex RIS Cite

Claude Cahun, Cindy Sherman, İlke Veral’ın Oto-Portrelerinden Yansıyanlar

Year 2007, Issue: 1, 82 - 87, 01.07.2007

Abstract

Kadın varlığının- kavramının, bir imgeye dönüştürülerek –görsel bir nesne olarak– başta fotoğraf ve sinema olmak üzere, magazin basını, televizyon ve reklam endüstrisi tarafından sürekli yenilenerek tüketilmesi, 20. yüzyılın temel olgularından biridir. Bu tüketim süreci büyük ölçüde modanın yaptırım gücüne dönüştürüldüğü ticari kaygılarla beslenmektedir. Yaratılan kadın imajları, fotoğrafın”....bak, gör, işte” (Barthes, 1992, 14) gücüne dayandırılarak, kitle iletişim araçları ile tüm dünyaya sunulmaktadır. Toplumsal değişimlere rağmen, görsel bombardıman sonucu empoze edilen beğeniler şablonlaşmakta, kadına bakışı ve kadının kendini bulma/ yönlendirme sürecini etkilemektedir.

Year 2007, Issue: 1, 82 - 87, 01.07.2007

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleler
Authors

İşık Özdal

Publication Date July 1, 2007
Submission Date January 15, 2015
Published in Issue Year 2007 Issue: 1

Cite

APA Özdal, İ. (2007). Claude Cahun, Cindy Sherman, İlke Veral’ın Oto-Portrelerinden Yansıyanlar. Yedi(1), 82-87.

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.